actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th December 2016, 21:50
A*ron.Simsek A*ron.Simsek is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 101
Negen doden bij aanslag op kerstmarkt in Berlijn

In Berlijn is rond 20 uur vanavond een vrachtauto ingereden op een Kerstmarkt. Daarbij vielen volgens de politie negen doden en een vijftigtal gewonden. De politie gaat uit van een terreurdaad: 'Dit was opzettelijk.'

Eén van de inzittenden van de vrachtwagen zou ter plaatse overmeesterd zijn, aldus de Berliner Morgenpost op gezag van de politie. Een tweede inzittende zou volgens verschillende bronnen nog op de vlucht zijn.

'Op dit moment proberen de hulpdiensten nog veel mensen te reanimeren', aldus aanwezige Duitse media.

De gebeurtenissen vonden plaats op een drukbezochte kerstmarkt op de Breitscheidplatz, nabij de Kurfürstendamm in het westen van Berlijn. Ooggetuigen zeiden dat de vrachtwagen - met Poolse nummerplaten - geen snelheid terugnam toen hij de kerstmarkt naderde.

Volgens de krant Die Welt waren er sinds meerdere dagen aanwijzingen voor een aanslag op een kerstmarkt in de Duitse hoofdstad. De gebeurtenissen brengen meteen herinneringen naar boven aan de aanslag in de Franse badstad Nice afgelopen zomer, waarbij meer 86 mensen het leven lieten.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161219_02635083

Mening:
Ongelofelijk vind ik dit. Wat zet mensen ertoe in staat om zulke zware misdrijven te plegen? Waarom is het zo 'fijn' om onschuldige mensen te doden, te verwonden en te kwetsen? Waarom zijn de veiligheidsmaatregelen niet aangepast na de aanslagen die eerder plaatsvonden in Nice? Hoe kan het nu mogelijk zijn dat een vrachtwagen tot op de kerstmarkt kan rijden? Dat zijn vragen die nu continu in mijn hoofd ronddwalen. De veiligheidsmaatregelen moeten naar mijn mening écht strenger worden. Het maakt mij ongerust om zulke artikels te lezen. Het is onbegrijpelijk, schokkend en onrealistisch. Zulke dingen gebeuren ook dagelijks in oorlogsgebieden, maar dat is vaak 'ver-van-mijn-bed-show'. Ook daar gebeuren verschrikkelijke taferelen die we niet kunnen goedkeuren en die mij ook raken.

Laatst aangepast door A*ron.Simsek : 19th December 2016 om 21:58.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th December 2016, 22:09
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
Reactie op: Negen doden bij aanslag op kerstmarkt in Berlijn

Ik dacht niet meteen aan een aanslag toen ik het eerste bericht vernam via sociale media. Daarnaast deed het mij wel ineens denken aan de aanslag in Nice. Waarom dacht ik niet meteen aan een aanslag? Er werd geen groot aantal doden gegeven en ging er dus vanuit dat het een ongeval was. Bij het horen van het nieuws: 'Er is één dode en meerdere gewonden' ga ik niet denken aan een aanslag. Ik vind ook wel dat we er snel vanuit gaan dat het weer iets is dat veroorzaakt wordt door terroristen. Momenteel heb ik ook al vernomen dat de eerste ook overleden zou zijn en de tweede nog steeds op de vlucht is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.