actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2016, 10:42
Lotte.G*ens Lotte.G*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olen
Posts: 80
Opnieuw twee doden door defecte airbags van Takata

Opnieuw twee doden door defecte airbags van Takata

In Maleisië zijn twee doden gevallen door ontplofte airbags van de Japanse producent Takata. Dat heeft autoconstructeur Honda bekendgemaakt. Wereldwijd worden nu al 13 overlijdens toegeschreven aan de defecte airbags.

De twee gevallen in Maleisië dateren van april en mei. Telkens ging het om een wagen van het model Honda City. Dat type was betrokken in de massale terugroepacties die de laatste jaren werden aangekondigd. Honda Maleisië roept eigenaars van wagens met de defecte airbag op om hun wagens zo snel mogelijk binnen te brengen voor herstelling bij een erkende dealer.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160505_02274430

Mening:
Ik vind het verontrustend dat dergelijk gebeurtenissen vandaag de dag nog kunnen. Uiteindelijk zouden ze juist levens moeten redden en niet zorgen voor extra doden.
Er was uiteindelijk een terugroepactie gehouden, maar blijkbaar heeft deze niet iedereen bereikt of hebben deze mensen zelf besloten het voordeel van de twijfel te nemen. Dan kunnen we natuurlijk niet met de vinger staan wijzen naar Honda.
We moeten allemaal eens stil gaan staan bij het feit dat een auto sowieso een wapen is waarbij er veel schade kan worden aangericht aan zichzelf en aan anderen. Jammer genoeg dat deze mensen hun lot zelf niet handen hadden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th May 2016, 22:32
Brenda.T*ga Brenda.T*ga is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lichtaart
Posts: 77
Net zoals Lotte vind ik het niet kunnen dat dergelijke dingen vandaag de dag nog kunnen gebeuren. Airbags zijn er om levens te redden, daarom is het heel belangrijk dat deze goed werken.
Als eigenaar van een auto waarvan getwijfeld wordt dat de airbag goed werkt, zou ik sowieso meteen naar de garage gaan om dit te laten nakijken. Ik vind het raar dat niet iedereen dit meteen gedaan heeft want dit is zeer belangrijk. De meeste mensen denken waarschijnlijk: "Dat gaat mij niet overkomen", maar het kan iedereen overkomen. Ik vind dat er op veel bespaard kan worden, maar niet op je eigen veiligheid. Dat is veel te belangrijk!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.