actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2016, 17:15
Lotte.G*ens Lotte.G*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olen
Posts: 80
2.779 bestuurders betrapt op gsm-gebruik tijdens het rijden

2.779 bestuurders betrapt op gsm-gebruik tijdens het rijden

De Brusselse lokale politie heeft in de loop van de maand oktober 2.779 bestuurders betrapt die hun gsm gebruikten terwijl ze aan het rijden waren. Dat meldt de Brusselse politie donderdag. In 442 gevallen werd een proces-verbaal opgesteld, de andere 2.337 bestuurders zullen een minnelijke schikking aangeboden krijgen.

In diezelfde maand oktober hebben de bikers-ploegen van de Brusselse politie ook 2.316 bestuurders betrapt die de veiligheid van de andere weggebruikers in gevaar brachten: 305 bestuurders stonden stil of hadden geparkeerd op een fietspad, 334 op een trottoir, 63 op of vlakbij een zebrapad, en 1.434 bestuurders respecteerden de voetgangerszone niet.

De bikers-ploegen stelden ook nog 341 minnelijke schikkingen en 33 processen-verbaal op voor bestuurders die op een ongeoorloofde manier de tram- en busbeddingen gebruikten.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161117_02576704
De Standaard

Mening:
Wat mij betreft mogen er nog meer controles komen m.b.t. gsm-gebruik op de openbare weg, dus niet alleen naar de automobilisten toe. Ook fietsers en voetgangers zien hun omgeving niet meer doordat ze steeds op het scherm van hun gsm kijken. Dit zorgt er natuurlijk voor dat er meer ongelukken gebeuren die eigenlijk snel op te lossen zijn, door gewoon je telefoon niet boven te halen. Hypocriet ben ik zeker niet, ik besef al te goed dat de verleiding er is en dit merk ik bij mezelf ook wanneer ik te voet of met de fiets me op de openbare weg begeef. Bij het autorijden is er in mijn geval echter geen sprake van berichten sturen of bellen achter het stuur.
Zouden we als automobilisten niet wat toleranter moeten zijn voor de zwakke weggebruikers? Niet alleen door het vermijden van gsm's achter het stuur maar ook hun plaats op de openbare weg te respecteren, die vaak al in een slechtere staat is bv. te smalle fietspaden.

Laatst aangepast door Lotte.G*ens : 17th November 2016 om 17:26.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.