actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2015, 01:13
m#thias.van nuffelen m#thias.van nuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hulshout
Posts: 85
Auto-industrie krijgt geen uitstel om zich aan nieuwe uitstootnormen aan te passen

De bevoegde milieucommissie van het Europees Parlement heeft maandagavond het besluit van de Europese lidstaten verworpen om de industrie meer tijd te geven om zich aan te passen aan nieuwe uitstootnormen. Vanaf september 2017 wordt de Real Driving Emissions-test ingevoerd, die de werkelijke uitstoot moet meten in plaats van laboratoriumtests. De EU-landen willen een overgangsfase waarin het is toegestaan de uitstootnorm van stikstof van 80 milligram per kilometer met 110 procent te overschrijden.

Het EU-parlement sprak hier schande van en denkt dat een overschrijding van 20 procent meer dan voldoende is. Het oorspronkelijke voorstel van de Europese Commissie stond een overschrijding tot 2019 met 60 procent toe. EU-lidstaten als Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Italië willen echter hun industrie beschermen.

Nu de milieucommissie het besluit heeft verworpen, moeten alle europarlementsleden er zich nog over uitspreken. Dat zal begin 2016 gebeuren. Als het hele parlement ook tegen de plannen stemt, is het wetsvoorstel van tafel en moet de Europese Commissie voor april 2016 met een nieuw voorstel komen. Doorgaans volgen de parlementsleden het stemgedrag van de bevoegde commissie.

Het imago van de auto-industrie kreeg dit jaar een forse deuk nadat bekend was geworden dat Volkswagen jarenlang wereldwijd 11 miljoen dieselauto’s heeft verkocht die waren uitgerust met software die ervoor zorgt dat de uitstoot van schadelijke gassen in laboratoriumtests veel lager uitvalt dan in de praktijk.

Bron: De standaard 14/12/2015
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151214_02021594

Mening:
Het eerste woord dat in mij opkwam, toen ik de tittel las, was: 'terecht!' Ik vind het niet meer dan logisch dat de auto-industrie zich aan de afspraken moet houden. Wanneer eer wordt beslist dat er nieuwe uitstootnormen komen die zorgen voor een positief effect op het milieu moet de auto-industrie zich hiernaar schikken. Natuurlijk heb ik begrip voor de tijd die het vraagt om dit allemaal in orde te brengen maar wanneer er een deadline is gezet moet deze ook gehaald worden. Ik denk dat iedereen het met mij eens is dat de auto-industrie dit jaar al een enorme deuk heeft gekregen en dat ze voor de verandering wel eens met iets positief in de actualiteit kunnen komen. Zo ziet het er echter niet naar uit. Ik vrees dat ze de vooropgestelde deadline niet zullen halen en dat ze de auto-industrie hierdoor weer slechte publiciteit gaat krijgen. Hopelijk heb ik ongelijk, maar ik vrees ervoor!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th December 2015, 22:34
R*my.DeDoncker R*my.DeDoncker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Tessenderlo
Posts: 83
Net zoals m#thias vind ik dit meer dan terecht. De autosector heeft lang genoeg met de voeten van de gewone burger "gesjoemeld". Volkswagen zou eigenlijk de eerste moeten zijn die deze quota haalt. Op die manier kunnen ze terug in een positief daglicht komen en wordt het verlies van de afgelopen maanden misschien geneutraliseerd. Natuurlijk is het moeilijk voor de auto-industrie om zich hier aan te houden. Mij doet het eigenlijk denken aan een taak die je uitstelt. Blijven wachten tot de datum zo kort bij is en dan weten dat het niet meer gaat lukken en vervolgens de deadline proberen te verzetten. Dit is volgens mij ook hier het geval.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.