actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2015, 20:21
nele.l*yckx nele.l*yckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brasschaat
Posts: 60
EU dreigt Grieken met exit uit Schengen

Brussel -
De Europese Unie is het zat dat Griekenland de deur voor vluchtelingen naar Europa wagenwijd open zet. Als de Grieken hun grenzen niet snel beter controleren, dreigt het land uit de Schengenzone te worden geknikkerd.


Binnen de EU is er al langer grote irritatie over het gebrek aan grensbewaking door Athene. Sinds begin dit jaar kwamen via Griekenland rond de 700.000 vluchtelingen aan in Europa. Het geduld van Brussel met de Grieken is inmiddels zo goed als op, melden ingewijden aan de NOS. Als de Grieken hun grens niet in de gaten kunnen houden, dreigen drastische maatregelen. Er zou serieus gekeken worden naar manieren om Griekenland de wacht aan te zeggen. Aanstaande vrijdag komen in de Belgische hoofdstad de EU-minister van Buitenlandse Zaken bijeen. De Griekse kwestie staat hoog op de agenda.

Premier Mark Rutte haalde deze week ook al fel uit naar Athene toen hij in Den Haag de Brusselse correspondenten bijpraatte over het Nederlandse voorzitterschap van de EU dat op 1 januari voor een half jaar aanvangt. De grens tussen Griekenland en Turkije, waar dagelijks 10.000 migranten passeren, moet potdicht. Als de Grieken hun grens niet in de gaten kunnen houden, moeten de overige EU-landen maar helpen, zei hij. "Die stroom moet eerst worden gestopt voordat we verder kunnen praten."

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/...Schengen__.html

Eigen mening: Ik vind wel dat er iets moet gedaan worden aan de vluchtelingenstroom, maar de grenzen volledig sluiten is denk ik ook geen optie, deze mensen vluchten voor hun leven. Ik zeg niet dat er geen betere bewaking moet komen want dat is wel nodig. Ik denk dat deze bewaking van Griekenland zal moeten komen, maar evengoed van buurlanden. Griekenland had wel al veel eerder hun grenzen beter kunnen controleren, weigeren ze dit te doen zie ik wel in waarom de EU moet dreigen met een sanctie. Deze is hier dat ze uit de Schengen worden gezet. Ik hoop dat Griekenland nu wel inziet dat de grenscontroles serieus moeten worden genomen. We moeten de vluchtelingen helpen en tegelijkertijd waakzaam zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.