actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th December 2017, 10:07
VeerleGrauwm*ns VeerleGrauwm*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 43
Belgen bouwen afvaleiland in Hongkong

Het technologiebedrijf Keppel Seghers, uit Willebroek, gaat op een kunstmatig aangelegd eiland voor de kust van Hongkong huishoudelijk afval verwerken.

Keppel Seghers ondertekent vandaag het miljardencontract in Hongkong. Dat meldt de VRT.

Het Belgische bedrijf gaat samen met een Chinese partner een eiland bouwen voor de kust van het eiland Shek Kwu Chau en daar een afvalbeheerinstallatie bouwen en beheren. Het contract is 2 miljard euro waard, met de inbreng van de Chinese partner van Keppel-Seghers erbij komt het op 3,3 miljard euro.

De verbranding van het huishoudelijk afval van de miljoenenstad Hongkong zal ook stroom opwekken, goed voor het verbruik van honderdduizend gezinnen.

Vandaag wordt het afval in Hongkong nog gewoon gestort.

Bron: 20/12/2007 - DS - http://www.standaard.be/cnt/dmf20171220_03253466

Hoewel de titel weer totaal click bait is, vind ik dit wel een leuk artikel! Het lijkt mij een stap in de goede richting om milieuvriendelijker afval te verwerken. Als men stroom kan opwekken door afval te verwerken, haalt men twee vliegen in één klap. Ik vraag mij wel af hoe het dan zit met de schadelijke gassen die vrij komen bij deze verbrandingen, maar daar zullen vast en zeker wel regeltjes rond bestaan. We zouden meer manieren moeten vinden om energie op te wekken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.