actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2011, 18:35
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Ranst
Posts: 101
Familie Janssen: 'Te weinig aandacht voor goede kanten Ronald'

Familie Janssen: 'Te weinig aandacht voor goede kanten Ronald'

maandag 17 oktober 2011, 18u09Bron: eigen berichtgeving Auteur: jns, sdb

Op het assisenproces tegen Ronald Janssen in Tongeren zijn maandag de twee zussen, de broer en de moeder van de beschuldigde aan het woord gekomen. In een opmerkelijke getuigenis benadrukten zij dat er 'te weinig aandacht gaat naar de goede kanten van Ronald Janssen'.
De familieleden van Ronald Janssen hadden in hun getuigenis vooral aandacht voor de 'goede kanten' van de beschuldigde. Zo omschreven ze Janssen als 'erg spaarzaam, een goede kok, en een warme gastheer.'

De familie had het ook over de moord op Annick Van Uytsel. Volgens hen wou Ronald Janssen Annick vermoedelijk 'naar huis brengen omdat hij vindt dat meisjes 's nachts niet alleen moeten rondlopen, en is er toen iets misgegaan.'


Korte toelichting

Artikel van De Standaard, maandag 17/10/2011

Het proces Janssen loopt nog volop verder en ik ben het nauw op de voet aan het volgen. Maar toen ik dit las op de online site van de standaard fronste ik echt mijn wenkbrauwen. "Jongens, we hebben te weinig aandacht voor de goede kanten van Ronald!" Waar zijn we mee bezig zeg! Goede kanten of niet, hij heeft wel drie koelbloedige moorden gepleegd en ik denk dat dat wel prioriteit heeft of niet?
Natuurlijk begrijp ik dat de ouders en de familie van Ronald hem willen verdedigen, maar dit vind ik toch wel heel gemakkelijk/simplistisch geformuleerd van de familie in kwestie. Naar mijn mening duurt dit proces veel te lang. Zo'n zaken zouden ze in de toekomst op 1 week moeten afhandelen. Er komt te veel blabla bij kijken en dat vind ik voor niets nodig. Sterke bewijzen van schuld moeten in de toekomst ervoor zorgen dat processen sneller worden afgehandeld. Eerlijk gezegd ben ik echt nieuwsgierig welk verdict er zal uitgesproken worden voor deze man met goede kanten??.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th October 2011, 18:15
Nikki Nikki is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Olen
Posts: 85
Toevallig hoorde ik net op de radio dat Ronald Janssen nog een vierde moord zou gepleegd hebben. Ik ben zelf geen moeder en heb ook geen broers of zussen maar ik begrijp niet, ook al is het familie, dat je iemand die zulke feiten heeft gepleegd nog kunt beschermen. Een moordenaar blijft een moordenaar en het is zoals ze zeggen, Janssen leeft nog maar de slachtoffers komen nooit meer terug. Hoe dan ook. Om even terug te komen op de goede kanten... Ik ben er zeker van dat iemand als Dutroux ook goede eigenschappen heeft, dat hij ook in bepaalde dingen heel erg goed is maar zulke dingen verzachten noch de pijn van de omgeving van de slachtoffers, noch de daad die hij gedaan heeft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.