actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Sociaal-wetenschappelijke achtergronden
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #2  
Oud 14th January 2021, 00:26
Tim.B*elemans Tim.B*elemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Baarle-Hertog
Posts: 179
Citaat:
In zijn kerstessay vergeleek Michael Van Peel de woke-beweging met alt-right (DS 29 december). Maar er is een groot verschil. De woke-culture heeft als gevolg dat mensen niet meer weten welke woorden ze moeten gebruiken in het diversiteitsdebat. De alt-rightculture heeft als gevolg dat er in de VS gewapende milities klaarstaan voor een nieuwe burgeroorlog.


Dit is weer een mooi artikel om elke vorm van rechts gedachtegoed zwart te maken. Er zit een kern van waarheid in het artikel maar er wordt toch ook vooral overdreven en durf ik te zeggen hier en daar lijkt het ook wel wat op een "conspiracy theory" .
Op zich is het een artikel als zo veel andere maar aan deze quote stoor ik mij toch zeer. Laten we alstublieft niet blind zijn voor het feit dat beide kanten van het politieke spectrum voor geweld kunnen zorgen. In Amerika zijn dat aan de rechterzijde inderdaad gewapende milities maar aan de linkerzijde vertaalt de woke-cultuur zich ook in geweld onder de vorm van ANTIFA.

Voor wie toch zou twijfelen over het al dan niet gebruik van geweld door extreem-linkse groeperingen zoals antifa heb ik een link naar een artikel van Politico toegevoegd.
artikel: Politico
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.