actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th June 2009, 13:45
Stef.Berghmans's Avatar
Stef.Berghmans Stef.Berghmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Mol
Posts: 153
Manchester aanvaardt monsterbedrag van Real voor Ronaldo

Bij Sociaal-economisch geplaatst vanwege de uitleg onderaan.

Manchester aanvaardt monsterbedrag van Real voor Ronaldo

11/06 Real Madrid doet de transfermarkt op haar grondvesten daveren. Na de komst van Ricardo Kaka is nu ook Christiano Ronaldo onderweg naar de Spaanse hoofdstad.


Volgens de website van BBC zou Manchester United een bod aanvaard hebben van 80 miljoen pond (94 miljoen euro). Daarmee zou Ronaldo de duurste voetbaltransfer ooit kunnen worden. Die staat voorlopig nog op naam van Zinédine Zidane (76 miljoen euro).

Toelating Man Utd

De tweede duurste transfer ooit was die van Kaka (65 miljoen euro), enkele dagen geleden.

Manchester heeft zijn speler nu de toelating gegeven om te praten met Real Madrid. Ronaldo (24) zou eerder al te kennen hebben gegeven dat hij de Engelse topclub wil verlaten.

United heeft zijn speler en Real Madrid nog tot eind juni de tijd gegeven om de deal rond te maken.

Marketing

Gilles De Bilde noemt de mogelijke transfer van Ronaldo naar Real Madrid gewoon pure marketing. "Er is momenteel gewoon geen enkele andere voetballer die zo een uitstraling heeft als de Portugees. Bovendien wil voorzitter Florentino Perez weer snel een sterrenteam bij elkaar zoals destijds rond Zinédine Zidane.

De komst van Ronaldo, winnaar van de Gouden Bal in 2008, zou ook goed nieuws zijn voor Real Madrid-boegbeeld Raul. Volgens insiders zou hij steeds één miljoen euro meer verdienen dan zijn best betaalde collega

Bron: overal, maar hier GVA

Gisterenavond heb ik op de Nederlandse TV een programma gezien dat dit onderwerp behandelde. Wat ik VERSCHRIKKELIJK vind is dat veel buitenlandse clubs in het rood mogen gaan. Er werd een voorbeeld gegeven van een Engelse topclub die al 400 MILJOEN euro in de schulden stond. Ze wilden nog een speler kopen, dus vroegen ze een lening aan van 50 miljoen, die ze zowaar kregen!

Het is schandalig dat de UEFA hier niet tegenin gaat. Dit is pure competitie vervalsing. De Belgische en Nederlandse clubs moeten de cijfers mooi boven de 0 houden, anders krijgen ze geen licentie. In sommige landen (Spanje, Engeland, ...) is dat allemaal geen probleem. Zolang de UEFA hier niets aan doet zal het probleem blijven bestaan. Het is niet alleen het voetbal dat hiermee in de problemen kan komen, ook de hele economie kan hier problemen mee krijgen. Als een bank in de problemen komt door zoveel geld te lenen staan we nog veel verder terug.

Ook nog een woordje voor de voorzitter van Real: het is crisis...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th June 2009, 16:08
Gertjan.Buyle Gertjan.Buyle is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Zandhoven
Posts: 103
Vandaag las ik nog (helaas ben ik vergeten waar) dat de totale schuldenberg van Real Madrid zo'n 800 miljoen euro bedraagt! Voetbal wordt hoelanger hoe meer herleid tot een economische buisiness. Van een sport is nauwlijks nog sprake, laat staan van een spel...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th June 2009, 19:40
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: balen/vorselaar
Posts: 180
Het Nieuwsblad wist mij te vertellen dat ze bij Manchester blij zijn dat Ronaldo weg is, hij bleek toch net iets te veel showman en iets te weinig teamplayer.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th June 2009, 00:51
Philip_Huygelberghs Philip_Huygelberghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 76
Ik heb ergens gehoord dat één van de sponsors van de club een bank is, hoewel ze niet op de truitjes e.d. prijkt. Maar deze bank valt of staat naargelang de prestaties van de club, en als de club grote namen aantrekt stijgen de inkomsten (verkoop van merchandising e.d.) en gaat dus ook de bank zelf floreren (hoe dit juist economisch in elkaar zit weet ik niet juist :s). Dus als er zo een aankoop gebeurt is de bank de grote geldschieter. Op die manier kunnen deze clubs grote schulden maken..

So I've heard.. Maar het lijkt mij wel plausibel. Als je kijkt naar hoe banken zich dan toch makkelijk inlaten tot louche/onzekere investeringen
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 18th June 2009, 17:00
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Aankoop Ronaldo ergert Spanjaarden

Aankoop Ronaldo ergert Spanjaarden


MADRID (BLOOMBERG) - De komst van Cristiano Ronaldo naar Real Madrid is veel Spanjaarden in het verkeerde keelgat geschoten. Spanje is een van de Europese landen die het meest getroffen zijn door de crisis. De huizenprijzen zijn ingestort en de werkloosheid loopt razendsnel op. Dan is 94miljoen uitgeven voor een voetballer een slecht voorbeeld. Vooral als het geld geleend moet worden.



De ergernis van de Spanjaarden is nog verergerd nadat bleek dat Caja Madrid een lening van 76,5 miljoen euro heeft uitgeschreven om de transfer van de topvoetballer mogelijk te maken. Real Madrid betaalt een interest die 2procent boven de interbancaire rente van de eurozone (euribor) ligt. Real Madrid heeft een schuld van 563 miljoen euro. De club heeft vorige week ook al 68miljoen euro uitgegeven aan de Braziliaanse sterspeler Kaka. Geruchten dat Banco Santander ook een krediet heeft toegestaan aan Real Madrid, werden beantwoord met een 'geen commentaar' van de top.

'Dit is geen goed voorbeeld in de economische context van nu', zei Lorenzo Amor van de federatie van zelfstandigen. 'Hoeveel kmo's zouden gered kunnen worden met een dergelijk bedrag?', vraagt hij zich af. Minister van Financiën Elena Salgado spoorde de banken ook aan om aan bedrijven te lenen in plaats van aan voetbalclubs. 'Ik ben geen voetballiefhebber dus ik kan geen uitspraken doen over de aankoop van Ronaldo, maar ik zou er bij de banken wel op willen aandringen dat ze vooral aan kmo's en gezinnen lenen.' Ter verdediging zei Caja Madrid dat er ook nog volop aan bedrijven wordt geleend: 11procent meer zelfs dan in het begin van het jaar. Over het bedrag zelf zei Salgado dat de omvang ervan 'een beetje buiten proportie lijkt'. Maar het is een beslissing van privé-instellingen, voegde ze eraan toe.

De groene politicus Joan Herrera wil dat de regering een plafond instelt voor de lonen van voetballers. Ronaldo (24) gaat 13 miljoen euro per jaar verdienen. Dat is 250.000 euro per week, ongeveer het dubbele van wat hij bij zijn vorige werkgever United kreeg.

Spanje beleeft de zwaarste recessie in zestig jaar. Het aantal wanbetalingen steeg tot 4,27 procent van het totaal aantal kredieten, terwijl dat een jaar eerder nog 1,2 procent was. Verwacht wordt dat de economie met 3,6 procent zal inkrimpen.


DS, 18-06-2009
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 18th June 2009, 18:29
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Misschien interessant om weten: als ik me niet vergis, is 94 miljoen euro 2x het Bruto Nationaal Inkomen van Kiribati dat toch 110000 inwoners heeft.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.