actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2009, 09:55
jesse.stofmeel's Avatar
jesse.stofmeel jesse.stofmeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 32
Britse peuter (2) heeft even hoog IQ als Einstein

Britse peuter (2) heeft even hoog IQ als Einstein

De 2,5-jarige Oscar Wrigley is voortaan het jongste mannelijke lid van Mensa, een exclusieve club voor hoogbegaafde mensen. Het ukje uit Reading (Engeland) heeft namelijk een IQ van minstens 160, evenveel als Albert Einstein destijds. Om tot het selecte clubje toe te treden heb je een IQ van minstens 148 nodig. Wetenschappers voorspellen kleine Oscar nu al een gouden toekomst.

Albert Einstein
Het wonder kon na negen maanden al praten en na achttien maanden kende ook het alfabet geen geheimen meer. Op zijn tweede ging hij al prat op een woordenschat van 2.000 woorden, terwijl zijn leeftijdsgenootjes het dan nog moeten stellen met om en bij de 50. "Een paar weken geleden vijzelde hij onze kennis over de voortplantingscyclus bij pinguïns bij", zegt papa Joe, die zich nu al voorbereidt op de dag dat zijn zoon hem voor idioot verwijt.

Saxofoon
"Oscar is tevens bezeten van muziek. Hij luistert naar symfonieën en vroeg voor kerst een saxofoon, ook al is hij nog te klein om erop te spelen. Onlangs bewierookte hij de kookkunsten van mijn vrouw Hannah. 'De worsten smelten op mijn tong', klonk het. Toen hij vier maanden oud was, liet hij zelfs al weten welke kledij hij verkoos." Wie graag tot Mensa wil behoren moet hopen dat zijn intelligentiescore maar bij maximaal twee procent van de bevolking voorkomt. In Oscars geval is minder dan 0,01 procent van de mensen slimmer dan hij. (dea)


Maak dat mee...

Hopelijk gaan ze het kind niet onder druk zetten, want ik zie het al gebeuren dat een paar mensen denken dat hij de "nieuwe einstein" gaat worden. Men zou hem te weinig vrije tijd gunnen. Ik vraag me ook af hoe hij vriendjes gaat maken, als de rest "onder zijn niveau" zit.
Ik zou niet te snel de hoop koesteren dat zo'n bengeltje voor wereldverbetering gaat zorgen. Volgens mij hebben de mensen zo het idee dat deze peuter een betere aanleg heeft omdat hij zo vroeg ontwikkeld is en daarmee een stapje voor heeft op anderen, maar er zijn genoeg andere mensen die een IQ hebben als hem en daar zitten onze kansen nu.

Deze Oscar gaat pas echt invloed hebben op de wetenschap al hij wat ouder is.

www.hln.be
__________________
You don't have to fear, the Jezzman is here!

Laatst aangepast door Barst : 14th October 2009 om 02:00.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th October 2009, 02:00
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Map: sociaal-economisch??
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.