actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2013, 11:02
J*liette.Boonen J*liette.Boonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 59
Exclamation 28 procent van de werkuren gaat naar e-mail

Werknemers verliezen bijna een derde van hun werkweek door hun e-mails te bekijken en te beantwoorden. Dat blijkt uit onderzoek van het consultancybedrijf McKinsey & Company.

De studie toont aan dat een werknemer gemiddeld 28 procent van zijn tijd bezig is met het afhandelen van e-mailverkeer. Dit percentage is de laatste jaren opmerkelijk toegenomen.

Niet alleen verloopt steeds meer interne communicatie via e-mail, ook klanten en leveranciers staan graag in contact via e-mail. Voor klachten blijft de telefoon nog steeds de absolute nummer één (73 procent), al neemt e-mail met 14 procent een steeds duidelijkere tweede plaats in.

Bron: De Standaard, 14/10/2013 om 10:33 door nm uit jobat.be

Eigen mening: In het artikel kunnen we lezen dat een werknemer gemiddeld 28 procent van zijn tijd besteed aan het schrijven en beantwoorden van e-mails. Toch een opmerkelijk hoog percentage, al is de telefoon nog steeds de absolute nummer één met 73 procent. Zelf sta ik hier niet van versteld als ik naar mijn ouders kijk. Mailen is één van hun dagdagelijkse bezigheden op het werk waar nogal wat uren aan verloren gaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th October 2013, 16:22
Cindy.Remijsen Cindy.Remijsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Gierle
Posts: 91
Re: 28 procent van de werkuren gaat naar e-mail

Het aantal werkuren per week dat gaat naar het versturen en beantwoorden van e-mail lijkt mij wel ontzettend hoog. Voor een gemiddelde werkweek van 40 uren betekent dit 11uur en 12 minuten, bijna anderhalve dag. Ik kan begrijpen dat sommige mensen voor hun werk veel achter hun computer zitten (daarom niet enkel om te mailen), hierbij denk ik aan mijn eigen zorgstage, waarbij de zorgleerkrachten bezig waren met het invullen van leerlingvolgsystemen en contact moesten opnemen met ouders, dokters, clb-begeleiders enzovoort. Om gemiddeld anderhalve dag te mailen lijkt mij wel veel. Toch ben ik mij er ook van bewust dat in sommige sectoren bepaalde mensen niets anders doen dan mails beantwoorden en versturen.
In het familiebedrijf thuis loopt de tijd wat achter en is er pas sinds dit jaar een mailadres aangemaakt, omdat het gewoon niet anders kon. Dit wordt ook niet intensief gebruikt (maximum één uur per week). Zelf check ik vrijwel elke dag mijn schoolmail, vaak meermaals per dag, maar ik denk dat ik met het lezen, versturen en beantwoorden van mails hooguit een half uur per dag bezig ben, dus per week maximum drie en een half uur.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.