actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th December 2016, 12:32
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
2.000 euro hinderpremie voor handelaars bij wegwerkzaamheden

2.000 euro hinderpremie voor handelaars bij wegwerkzaamheden

Handelaars die hinder ondervinden door werken in hun straat, zullen vanaf komende zomer automatisch kunnen rekenen op een hinderpremie van 2.000 euro. Dat heeft de Vlaamse regering beslist. Tot nog toe kregen de handelaars die hinderpremie pas na de afloop van de werken en ook alleen maar als ze hun winkel moesten sluiten.

Wegenwerken veroorzaken vaak heel wat hinder voor lokale handelaars en zelfstandigen. In de nieuwe Vlaamse regeling zijn handelaars niet langer verplicht hun zaak volledig te sluiten om recht te hebben op een premie. De premie van 2.000 euro zal voortaan bovendien automatisch toegekend worden aan de handelaars.

"Dankzij de databank waarin alle steden, gemeenten en nutsbedrijven vanaf 2017 hun openbare werken moeten aanmelden, kunnen we de premie voortaan automatisch toekennen voor de werken van start gaan", legt Vlaams minister van Economie Philippe Muyters (N-VA) uit. "Door de sluitingsverplichting te schrappen, stimuleren we hen om toch open te blijven."

De Vlaamse hinderpremie bestaat uit twee delen. Enerzijds is er een vast bedrag van 2.000 euro. Die wordt gegeven aan de detailhandelaars met een zaak in de werfzone. Daarnaast is er een bijkomende vergoeding van 80 euro per dag vanaf de 22e sluitingsdag. Zelfstandigen met een zaak buiten de werfzone of zelfstandigen die het minder moeten hebben van toevallige passanten, hebben geen recht op de vaste vergoeding. Zij hebben enkel recht op een tegemoetkoming van 80 euro per dag, vanaf de 8e sluitingsdag.

Datum: 27/12/2016
Bron: De Redactie.be, http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2854856
Eigen mening:
Ik vind deze premie een zeer goede zaak. Ik kan me voorstellen dat dit heel vervelend moet zijn voor de handelaars, maar natuurlijk ook voor de klanten. In mijn nabijgelegen dorp zijn ze aan het werken in het centrum. Deze werken duren nu al anderhalf jaar. Voor de mensen die er wonen moet dit echt lastig zijn want ze moeten hun auto altijd een eindje verder parkeren, maar dit geldt natuurlijk ook voor de klanten van de handelaars. Ik vind het goed dat ze de regeling omtrent deze hinderpremie aanpassen. De handelaars kunnen deze premie net het beste gebruiken tijdens de werken om hun verliezen te compenseren. Ik vind dit dus beter in plaats van dat de handelaars deze pas krijgen op het einde van de werken. Naar mijn mening is het positief dat handelaars die hun winkelier niet sluiten toch kunnen genieten van deze premie. Sommige zelfstandigen kunnen gewoon niet anders dan de winkel openhouden omdat ze het niet kunnen maken om hun winkel voor lange tijd te sluiten.

Laatst aangepast door valerie.w*ls : 27th December 2016 om 12:59.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.