actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2013, 11:25
S*m.martens S*m.martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 101
Werknemer heeft gemiddeld 4 extralegale voordelen

Werknemer heeft gemiddeld 4 extralegale voordelen

Maaltijdcheques, hospitalisatie- en groepsverzekering, de terugbetaling van woon-werkverkeer, ecocheques en andere waardebonnen. Die extralegale voordelen zitten het vaakst in het salarispakket van werknemers die deelnamen aan de Jobat Loonwijzer.

Jobat en onderzoeksbureau Ipsos bevroegen voor het derde jaar op rij tienduizenden Belgen over hun salarispakket. Uit de resultaten van de Jobat Loonwijzer 2013 blijkt dat maaltijdcheques veruit het populairste extralegale voordeel zijn. Bij twee op de drie bevraagde werknemers zitten deze cheques in het salarispakket, al gaat het niet altijd om cheques. Sommige werknemers krijgen een maaltijdvergoeding.

Ook de hospitalisatie- en groepsverzekering doen het goed als extralegaal voordeel. Ongeveer de helft van de bevraagde werknemers kan rekenen op minstens één van deze twee voordelen. Gemiddeld zitten er vier dergelijke extra’s in het loonpakket. Komen ook vaak voor: de terugbetaling van woon-werkverkeer, ecocheques, waardebonnen en een gsm met abonnement. De felbegeerde bedrijfswagen met tankkaart is weggelegd voor een kwart van de respondenten. Een op de vijf ontvangt een (forfaitaire) onkostenvergoeding.

En alhoewel thuiswerken in de lift zit – 17 procent stipt dit aan als extralegaal voordeel – heeft maar 12 procent van de werknemers een internetabonnement dat betaald wordt door de werkgever.

Het Nieuwsblad, 04/10/2013

Eigen mening: Ik ben helemaal niet geschrokken van dit cijfer. Als jobstudent krijg ik ook maaltijdcheques en ik vind dit ook heel positief. Het is een extraatje voor het harde werk dat je doet. Ik snap ook wel dat bedrijfsauto's niet voor iedereen weggelegd is. Maar ik vind wel dat als een werknemer dat nodig heeft zoals een internetabonnement voor thuis te werken er dan ook een optie moet zijn dat te krijgen. De ecocheques zijn dan weer belangrijk om mensen aan te sporen om ecologische dingen te kopen. Maar ik heb gisteren nog op televisie gehoord dat dit vaak misbruikt wordt. Zo kan je in bepaalde winkels toestellen kopen die helemaal niet ecologisch zijn en daar dus niet voor bedoelt zijn. Toch vind ik dit allemaal mooi meegenomen als werknemer en vind ik het dus ook positief.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.