actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th April 2018, 10:55
Elias.H*ns Elias.H*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Turnhout
Posts: 31
Opnieuw slachthuis dicht wegens gebrekkige hygiëne

Opnieuw slachthuis dicht wegens gebrekkige hygiëne

Een slachthuis in Heist-op-den-Berg moet de deuren sluiten. De erkenning van het bedrijf, dat 32 werknemers telt, is dinsdag ingetrokken door het Federaal Voedselagentschap (FAVV), na een stroom van processen-verbaal voor onder meer gebrekkige hygiëne. Dat berichten Het Laatste Nieuws en De Morgen woensdag.

Het runderslachthuis in Heist-op-den-Berg ligt al jaren in de clinch met het FAVV. Sinds 2015 maakten controleurs van het FAVV tientallen pv’s op. Die gaan niet alleen over hygiëne, maar ook over het onderhoud van de infrastructuur, de gebrekkige opleiding van het personeel en het intern systeem van kwaliteitscontrole.

‘Om de voedselveiligheid te garanderen, werden in de voorbije maanden meermaals volumes vlees in beslag genomen’, zegt FAVV-woordvoerster Katrien Stragier. ‘Een half jaar geleden werd een herstelplan opgemaakt met de bedoeling om de inbreuken aan te pakken, maar dat leverde niks op.’

Zaakvoerder Frederik Mortelmans reageert strijdvaardig. ‘Wij werken zoals het hoort en zullen de intrekking met alle mogelijke juridische middelen aanvechten. De tekortkomingen waarover het FAVV het heeft, zijn inmiddels achterhaald. We kregen onlangs zelfs nog een certificaat na een grondige audit.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180404 03445144 7u03
Mijn Mening: Naar eigen zeggen is het niet meer dan logisch dat men het slachthuis heeft moeten sluiten. Wij als burgers vertrouwen erop dat ons vlees van goede afkomst is. We weten niet hoe ons vlees behandeld wordt, maar hygiëne is toch wel een vereiste. Bovendien hebben ze het slachthuis nog een kans gegeven als ik het artikel goed begreep.Er werden volumes vlees in beslag genomen en onderzocht. Daarna werd er een herstelplan toegediend aan het slachthuis maar een goede aanpak van de inbreuken ontbrak. Dan vind ik het meer dan logisch dat het federaal voedselagentschap het slachthuis heeft moeten sluiten. In het verleden is het al meermaals gebeurd dat het federaal voedselagentschap er tussen is moeten komen om vervolgens een slachthuis te moeten sluiten. Ik vind het niet meer dan logisch dat men erop toeziet dat ons vlees op een juiste manier behandeld wordt, maar momenteel maak ik mij daar geen zorgen om.

Laatst aangepast door Elias.H*ns : 4th April 2018 om 11:10.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.