actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2017, 16:16
Jens.W*illems Jens.W*illems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Merksplas
Posts: 33
Een maand zonder alcohol? Daar is Tournée Minérale weer

Vorig jaar was de allereerste Tournée Minérale een groot succes. Daarom kondigen De DrugLijn en Stichting tegen Kanker nu een tweede editie aan. Het opzet blijft ongewijzigd: raak een maand geen alcohol aan en roep anderen op om je voorbeeld te volgen.

Naar aanleiding van de tweede editie werd de officiële website van Tournée Minérale in een nieuw jasje gestoken. Daarop vind je alle informatie rond de actie en worden mensen uit elke sector gemotiveerd om deel te nemen en alcoholvrije initiatieven te nemen.

Eigen initiatieven

Er is ook ruimte voor getuigenissen van dames en heren die alcohol een maand links lieten staan. Daarmee willen de initiatiefnemers tonen dat hun campagne het een en ander beweegt en andere inspiratie bieden om nieuwe acties met het werk, de vrienden of de sportclub op poten te zetten. Online kan je aangeven of je in februari meedoet, een vriend uitdagen, alcoholvrije recepten downloaden en de voordelen van een periode zonder alcohol nalezen.

Tips

Eén ding is alvast zeker: je hebt nog 80 dagen om je voor te bereiden op de alcoholstop. Voor de West-Vlaamse Nick Vinckier, die het in 2015 maar liefst 100 dagen zonder alcohol deed, is het simpel om in de uitdaging te slagen. Hij raadt aan om de verleiding in de alcoholloze maand niet op te zoeken om te voorkomen dat je hervalt in oude gewoontes, te focussen op de voordelen van de alcoholvrije periode en afleiding te vinden. Krijg je kritiek? Dan doe je er volgens de ervaringsdeskundige goed aan om rustig uit te leggen dat je een goed doel steunt. Misschien zet je zo anderen aan om ook zelf hun steentje bij te dragen.

Meer informatie over de campagne op www.tourneeminerale.be

BRON: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171114_03185459

Eigen mening: Terwijl ik het artikel aan het lezen was had ik het gevoel dat de auteur het een opgave vindt om 1 maand geen alcohol te drinken. Bij het vermelden van het verhaal van Nick Vinckier gebruikt de auteur de woorden 'maar liefst 100 dagen'. Het lijkt zo dat hij een wereldprestatie heeft volbracht. Ik ben 2 jaar geleden zelf een half jaar gestopt met alcohol drinken en ik kan jullie zeggen dat ik nooit in de verleiding ben gekomen om te zondigen. Ergens snap ik ook de bedoeling van deze campagne niet goed. Want als je één maand stopt met drinken maar daarna 11 maanden je te pletter drinkt haalt dit niet veel uit. Laten we stellen dat iedereen zelf kiest hoeveel alcohol hij nuttigt. Zolang dit alcoholgebruik geen negatieve betrekking heeft op anderen maakt het mij allemaal niet uit. Wat mij betreft geldt er op vlak van alcohol maar één regel: kruip niet zat achter het stuur.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2017, 17:52
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Heb het zelf ook wat moeilijk met deze “maand zonder alcohol”. Het lijkt me maar al te meer dat vasten, een trend wordt.
Dit terwijl men de intentie van het “originele” vasten vergeet.

Oh en trouwens, buiten die ene (weliswaar onbewuste ) keer ben ik al bijna 20 jaar “sober”! Ook dit is een keuze die bij de persoon zelf ligt. Je kiest hoeveel je drinkt, maar doe het met mate(n).

Ter aanvulling van de ‘gulden-drank-regel’:
- drink met maten
- voer niemand zat
- stuur geen zatte sms’jes
- val niet in slaap als je je niet thuis bevindt
- val mensen van het andere – of hetzelfde, I don’t judge – geslacht niet lastig

Laatst aangepast door Barst : 15th November 2017 om 00:05.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.