actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2010, 21:36
Maximous Maximous is offline
Michael.Stouten
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Homo's in VS-leger mogen niet worden geschorst

Homo's in VS-leger mogen niet worden geschorst
wo 13/10/2010 - 08:05 Een federale rechter in de Amerikaanse staat Californië oordeelt dat alle lopende schorsingsprocedures van homoseksuele militairen uit het leger ongedaan gemaakt moeten worden. Het "don't ask, don't tell"-beleid van het Amerikaanse leger wordt zo voort uitgehold.

In 1993 keurde het Amerikaanse parlement de "don't ask, don't tell"-wet goed, die werd ingevoerd onder president Bill Clinton. Door die regel worden holebi's toegelaten in het leger, maar ze lopen wel het risico om geschorst te worden als hun geaardheid aan het licht komt. Sinds 1993 zijn volgens holebiorganisaties al 13.500 mensen geschorst uit het leger omdat ze openlijk voor hun geaardheid uitkomen of omdat ze betrapt worden.

President Barack Obama wil de wet wijzigen, maar ondervindt nog politieke tegenstand. Vorige maand nog is een voorstel om de wet af te schaffen, gestrand in de Senaat.

Rechter Virginia Phillips heeft nu geoordeeld dat alle maatregelen of procedures tegen homo's en lesbiennes die voor het leger werken of werkten, ongedaan moeten worden gemaakt. Dezelfde rechter oordeelde vorige maand al dat het "don't ask, don't tell"-beleid moet worden afgeschaft, omdat het in strijd is met de grondwet van de Verenigde Staten.

Mening


Eindelijk halen de conservatie Amerikanen hun kop uit hun achterste. Het land dat de "freedom of speech" predikt, gaat in tegen al hun ideologen. Het verzwijgen van je geaardheid gaat hier al even hard tegenin. Holebi's verbieden in het leger is niet erg logisch. Dit gaat ook al in tegen de mensenrechten op gebied van discriminatie. Het wordt tijd dat dit land zijn ogen gaat opendoen en gaat inzien dat 17de eeuwse wetten echt wel eens verandering mogen gebruiken.

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...dontaskdonttell
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th October 2010, 22:11
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 45
De keuze om Homo of Lesbiëne te zijn is hun eigen keuze en mag absoluut geen voorwaarde zijn om te selecteren of te schorsen. Ik ben het volledig eens met deze rechter en wat Maximous zegt over de freedom of speech is ook helemaal correct.
Afschaffen die wet en ze zelf laten kiezen wat ze doen of zeggen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th October 2010, 08:47
Tom Auwerx's Avatar
Tom Auwerx Tom Auwerx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Schoten
Posts: 23
In Amerika zullen ze altijd blijven vechten voor wetten zoals deze te behouden. De reden hiervoor is dat Amerika sterk gelovig is en zelfs kampen organiseert om holebi's terug hetero te maken.

Ook wil ik een reactie geven op Jelle Eyselbergs. Je reageerde in je post :
"De keuze om Homo of Lesbiëne te zijn is hun eigen keuze ... " .
Ik vindt dat dit niet hun eigen keuze is omdat holebi's zo geboren worden en zo zijn. Want als het een keuze was om zo te zijn waarom zou dan iemand kiezen om gediscrimineerd te worden, waarom zou iemand kiezen om een "moeilijker" leven te leiden ( hiermee bedoel ik vooral dan landen waar holebi's zichzelf niet kunnen zijn omdat er straffen op staan om holebi te zijn).
Dus is mijn mening dat holebi's niet kiezen voor wie ze zijn.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th October 2010, 10:28
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Homo's in leger VS mogen niet worden geschorst

Amerika is inderdaad een land die veel ideologieën volgt en naleeft. En de homo's hebben het daar al langer dan vandaag geweten. Toch blijkt Amerika of in dit geval de VS zich lichtjes te draaien.

Homoseksualiteit wordt tegenwoordig meer en meer aanvaard waardoor het ook steeds meer en meer naar buiten komt (openbaar gemaakt wordt). Vroeger waren homo's verboden in het leger, dus het gevolg was dan dat alles zeer stiekem en in het grootste geheim gebeurde. Niemand vroeg iets en niemand zei iets over die onderwerp. Vandaag begint dat al te beteren omdat deze mensen niet meer vervolgd mogen worden. Dit is een goede stap in de richting van de holebi-gemeenschap.

Persoonlijk is dit een zeer grote stap voor de holebi's omdat ze op die manier toch al gedeeltelijk meer aanvaard worden in de samenleving. Het verandert ook de moraal van de VS en het leger op die manier. Het kan alleen maar het leger ten goede komen, want waarom zou een homo geen goede soldaat kunnen zijn?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 14th October 2010, 10:36
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 45
Om even op Tom te reageren. Als je uitgaat dat het aangeboren is is het inderdaad nog veel erger dat ze gedicrimineerd worden. En als het een keuze is kunnen ze die discriminatie, die er niet zou mogen zijn, ook beschouwens als een negatief puntje van hun keuze.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 14th October 2010, 10:51
Tom Auwerx's Avatar
Tom Auwerx Tom Auwerx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Schoten
Posts: 23
Citaat:
Orgineel gepost door Jelle Eyselbergs
Om even op Tom te reageren. Als je uitgaat dat het aangeboren is is het inderdaad nog veel erger dat ze gedicrimineerd worden. En als het een keuze is kunnen ze die discriminatie, die er niet zou mogen zijn, ook beschouwens als een negatief puntje van hun keuze.



Zo kun je het inderdaad bekijken. Maar van alle holebi's die ik ken is er niemand die zegt dat ze een keuzen hebben gemaakt om zo te zijn. Zelf vind ik ook niet dat ik die keuze heb gemaakt maar dat ik van nature zo eenmaal ben en zelf ook niet de keuze heb gemaakt om zo te " worden ".

Hiermee wil ik ook niet zeggen dat er geen mensen zijn die wisselen van geaardheid. Maar dat zijn in mijn ogen mensen die experimenteren of twijfelen over hoe ze zijn en zichzelf nog moeten ontdekken.

Maar dit hangt natuurlijk af van iedereen zijn visie op dit onderwerp.
En ik wil ook geen flame war ontketenen door verkeerd te worden verstaan.En ook wil ik erbij zeggen dat ik niets aanvallend zeg maar gewoon uit ervaring vertel.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 15th October 2010, 13:01
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Homo's in VS worden niet langer geschorst

Citaat:
Orgineel gepost door Tom Auwerx
Zo kun je het inderdaad bekijken. Maar van alle holebi's die ik ken is er niemand die zegt dat ze een keuzen hebben gemaakt om zo te zijn. Zelf vind ik ook niet dat ik die keuze heb gemaakt maar dat ik van nature zo eenmaal ben en zelf ook niet de keuze heb gemaakt om zo te " worden ".

Hiermee wil ik ook niet zeggen dat er geen mensen zijn die wisselen van geaardheid. Maar dat zijn in mijn ogen mensen die experimenteren of twijfelen over hoe ze zijn en zichzelf nog moeten ontdekken.

Maar dit hangt natuurlijk af van iedereen zijn visie op dit onderwerp.
En ik wil ook geen flame war ontketenen door verkeerd te worden verstaan.En ook wil ik erbij zeggen dat ik niets aanvallend zeg maar gewoon uit ervaring vertel.


Tom
Je hebt groot gelijk wat je in dit laatste bericht zegt. Een holebi kiest er niet voor om zo te zijn, die is gewoon zo. En op een bepaalde leeftijd begint hij/zij te experimenteren en komt het verlangen naar voor. Bij de ene duurt dit al langer dan de andere. En mensen die Bi zijn, zijn inderdaad mensen die het niet zo goed weten of die er eigenlijk zich niets van aantrekken of ze uiteindelijk iemand hebben van het andere of het hetzelfde geslacht.
We moeten op dit forum inderdaad niemand aanvallen, maar een eigen mening of zelfs eigen ervaring kan wel een grote meerwaarde bieden aan het artikel. Dank je wel Tom!
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 20th October 2010, 15:38
stef.colebunders stef.colebunders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 89
Hier een artikel dat er verder op in pikt:

Amerikaanse leger bereid homo's toe te laten

Het Amerikaanse leger is bereid om rekruten die homoseksueel zijn en ervoor uitkomen toch toe te laten. Die beslissing komt er nadat een Amerikaanse rechter de opheffing van de richtlijn 'don't ask, don't tell' bevestigde.
Volgens een woordvoerster van het Pentagon vroeg men in het leger in het verleden nooit naar de seksuele geaardheid van rekruten. 'Het verschil is dat homo's of lesbiennes voortaan niet weggestuurd worden als ze uitkomen voor hun geaardheid. In de toekomst gaan wij het nog altijd niet vragen. Het is dus aan de rekruut zelf om te kiezen of hij die informatie bekendmaakt', aldus woordvoerster Cynthia Smith.

Rechter Virginia Philips van het federal court in Los Angeles hief vorige week de toepassing van de wet op die Amerikaanse soldaten verbiedt om voor hun seksuele geaardheid uit te komen. De richtlijn 'don't ask, don't tell' is volgens de rechter in strijd met de grondwet. Door deze wet konden homoseksuelen weliswaar een carrière in het leger starten, maar eenmaal hun geaardheid bekendraakte, riskeerden ze ontslagen te worden.

Philips beval de Amerikaanse regering om met onmiddellijke ingang de toepassing op te heffen. Diezelfde rechter bevestigde dinsdagavond haar beslissing van vorige week.
De woordvoerster van het Pentagon voegde er wel aan toe dat de situatie in de toekomst nog altijd kan veranderen.

De wet werd in 1993 ingevoerd door de regering-Clinton. Naar schatting 10.000 mannen en vrouwen moesten erdoor ontslag nemen in het leger. President Barack Obama toonde zich eerder al voorstander van de afschaffing.

Bron: De standaard (www.destandaard.be)

Mijn mening:

Ik vind het niet meer als normaal dat geaardheid geen probleem mag zijn om promotie te maken en te werken bij het leger. De personen kiezen er immers zelf niet voor om holebi te zijn zoals andere mij hier al eerder bevestigde. Ik vind het niet meer dan logisch dat men de wet met verplichte ingang moet opheffen. Alleen jammer dat de woordvoerster er aan toevoegde dat de situatie nog altijd kan veranderen. Dit is een soort van racisme. Vroeger werd er (vaker als nu) onderscheid gemaakt tussen huidskleuren maar nu gaat men ook al discrimineren op geaardheid. Iedereen is anders dat moet men stilaan gaan aanvaarden.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 22nd October 2010, 10:30
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Eindelijk worden homoseksuele en lesbiennes gelijk behandeld als een gewone burger. Dit zijn ook maar gewone mensen, alleen vallen ze op hetzelfde geslacht zoals hen. Met de uitspraak dat het nog kan veranderen ben ik het absoluut niet mee eens. Dit is naar mijn mening een vorm van racisme. Zij moeten gelijk behandeld worden zoals mensen met een andere huidskleur. Dit is een grote stap voor het leger in de VS, maar wel een positieve stap voor mensen die homoseksueel of lesbiennes zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.