actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th December 2016, 17:37
Brenda.T*ga Brenda.T*ga is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lichtaart
Posts: 77
Russisch vliegtuig met 92 inzittenden stort neer in Zwarte Zee: al vier lichamen gevo

Russisch vliegtuig met 92 inzittenden stort neer in Zwarte Zee: al vier lichamen gevonden

Na de crash van een Russisch militair vliegtuig vanochtend in de Zwarte Zee zijn al vier lichamen gevonden. Dat bericht het Russische persagentschap TASS op basis van de hulpdiensten. Ondertussen wordt de zoekoperatie voortgezet, daarvoor zet het Russische ministerie van Defensie vier schepen, vijf helikopters en drones in, zegt de woordvoerder van Defensie Igor Konashekov. Volgens het leger is de kans op overlevenden klein.

Eerst was er sprake van 91 mensen aan boord, maar volgens het Russische ministerie van Defensie gaat het om 92 inzittenden. Het vliegtuig, met 8 bemanningsleden en 84 passagiers, was om 5.40 uur lokale tijd (3.40 uur Belgische tijd) opgestegen in Adler, een district van de stad Sotsji in het zuidwesten van Rusland, en verdween ongeveer twintig minuten later van de radar boven de Zwarte Zee. Meteen werd een grootschalige zoekactie opgezet.

Het vliegtuig was op weg naar de Russische luchtmachtbasis Hmeimim, dicht bij de Syrische havenstad Latakia. Aan boord van het vliegtuig zaten 64 leden van het wereldberoemde Aleksandrov Ensemble, een koor van het Russische leger dat al meer dan 85 jaar bestaat. Daarnaast waren er ook nog acht militairen aan, acht bemanningsleden, negen journalisten, twee hoge functionarissen en Elizavéta Glinka, de verantwoordelijke van een in Rusland erg bekende liefdadigheidsinstelling.

De Russische autoriteiten hebben ondertussen een strafonderzoek geopend om na te gaan of er vooraf fouten zijn gebeurd. "De vluchtdocumenten worden in beslag genomen en de functionarissen die verantwoordelijk waren voor de vlucht evenals het technisch personeel dat het vliegtuig heeft gereedgemaakt en bijgetankt, worden ondervraagd", zegt een woordvoerster van de federale onderzoekscommissie.

De woordvoerder van het Kremlin, Dmitri Peskov, liet ook al weten dat Russisch president Vladimir Poetin op de hoogte is gebracht van de situatie en op de hoogte wordt gehouden van de zoekacties.

De betrokken Tupolev Tu-154 is volgens Russische media al 33 jaar in dienst en zou er sinds 1983 al 6.689 vlieguren op hebben zitten. Het toestel onderging in december 2014 zijn laatste reparatie en werd in september van dit jaar nog onderworpen aan een routinecontrole.

Symbool van Sovjet-Unie

In Rusland heerst grote verslagenheid wegens de ramp, vooral omwille van het befaamde koor, dat vroeger het Rode Leger-koor heette. Mensen legden bloemen bij het gebouw van het ensemble in Moskou. Ook metropoliet Illarion kwam naar het gebouw om namens de Russisch-orthodoxe kerk eer te bewijzen aan het koor.

Het ensemble, bestaande uit een mannenkoor, een vrouwenkoor en een dansgroep, was een symbool van de culturele en militaire macht van de Sovjet-Unie. Tijdens de Tweede Wereldoorlog trad het koor ruim 1500 keer op voor de troepen aan het front, onder meer met het befaamde oorlogslied: Vstavaj, strana ogromnaja! (Sta op, machtig land!). Na het ineenstorten van de Sovjet-Unie trad het ensemble vaak op in het buitenland met de Finse rockband Leningrad Cowboys. Maar de afgelopen jaren heeft het ensemble weer zijn oude rol teruggekregen: het sterken van de patriottische gevoelens van de Russen.

Zo trad het koor regelmatig op in Transnjestrië, een pro-Russische enclave die zich met steun van het Russische leger van Moldavië heeft afgescheiden. Het ensemble toerde ook over de Krim, nadat Rusland het schiereiland in 2014 had geannexeerd.

Ditmaal zou het ensemble ook optreden in Aleppo, dat afgelopen week volledig in handen viel van de troepen van de Syrische president Assad. Een eenheid Russische militairen, voornamelijk Tsjetsjenen, was al naar Aleppo gestuurd om het concert voor te bereiden.

Datum: 25/12/2016
Bron:

Mening: Aan boord van deze vlucht waren er blijkbaar wel wat belangrijke mensen aanwezig. Het is goed dat men iedereen ondervraagt die in contact is gekomen met het vliegtuig, maar naar mijn mening zal men daar niet veel uit ontdekken. Als iemand iets fout heeft gedaan (of gezien, maar niet gemeld), zal hij/zij hier waarschijnlijk toch niet voor uitkomen denk ik dan. Hopelijk vindt men toch de reden waarom het vliegtuig is neergestort, dan kan men bij andere vliegtuigen ook letten op de signalen. Op deze manier kan een gelijkaardige situatie misschien worden voorkomen. Een vliegtuigcrash vind ik persoonlijk heel eng. Ik kan mij onmogelijk de angst voorstellen die de mensen op dat moment voelen, maar ik kan er mij wel iets bij voorstellen. Door een heel onaangename vlucht eerder dit jaar heb ik vliegangst gekregen, dus ik vind het altijd erg en eng om dergelijk nieuws te vernemen. Het is ongelooflijk erg dat er mensen sterven in dit soort ongelukken, en ik vind het een mooi gebaar dat mensen bloemen legden bij het gebouw van het koor in Moskou, om hen eer te bewijzen.

Laatst aangepast door Brenda.T*ga : 25th December 2016 om 17:48.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.