actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2016, 13:17
Emma.L*ysen Emma.L*ysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Beerse
Posts: 62
Vrouwen delen massaal verhalen over aanranding na uitlatingen Trump

Volgens Donald Trump kan je al eens een vrouw in ‘the pussy’ grijpen zonder dat dat veel erg met zich meebrengt. Zijn gelekte uitspraak lokt heel wat hevige reacties uit, niet in het minst bij de vrouwelijke populatie die wel vaker met dat soort wangedrag van mannen af te rekenen krijgt. Een Canadese schrijfster riep die vrouwen dan ook op om hun verhaal te delen op Twitter. Ondertussen zijn we miljoenen reacties en aangrijpende verhalen later.

Miljoenen vrouwen hebben al hun verhaal over aanranding verteld op Twitter. Dat deden ze na de uitspraak van presidentskandidaat Donald Trump dat je vrouwen best wel bij hun vagina mag grijpen en daar weg mee kunt komen. Zijn zoveelste seksistische uitlating ging deze keer wel echt een brug te ver, vond de Canadese schrijfster Kelly Oxford. Ze deelde op Twitter eerst zelf vijf persoonlijke anekdotes waarbij ze met aanranding werd geconfronteerd en riep andere vrouwen op ook niet langer te zwijgen.

Volgens Oxford was de respons overweldigend. Zo kreeg ze op haar oorspronkelijke tweet 50 reacties per minuut en dat 14 uur lang. ‘Iedereen die nu nog de verkrachtingscultuur ontkent, kijk gewoon eens naar mijn tijdlijn’, liet ze optekenen. Jammer genoeg blijft het in de verhalen van de vrouwen niet enkel bij het grijpen naar ‘the pussy’, ook ettelijke verhalen over verkrachting blijven binnenstromen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161009_02508975 9 oktober 2016

Eigen Mening: Donald Trump is niet de enige persoon die op deze seksistische manier denkt over vrouwen, maar dit gebeurt allemaal ongestraft omdat het veel te hard in onze maatschappij ingemetseld is dat het de schuld is van het slachtoffer. Commentaren als "Maar wat had je aan?" of "Had je gedronken?" worden constant naar de oren van slachtoffers geworpen terwijl deze dingen er totaal niet toe doen. Hierdoor is het heel moeilijk om erover te spreken wanneer zoiets gebeurt, het is immers je eigen schuld en een groot taboe. De actie van deze Canadese schrijfster weet op een goede manier het taboe te doorbreken. Ze heeft er niet enkel voor kunnen zorgen dat het onderwerp naar de voorgrond komt zodat mensen beseffen dat het constant gebeurt, maar ook dat het bespreekbaar wordt. Slachtoffers van aanranding of verkrachting kunnen nu zien dat ze er niet alleen voor staan, maar dat er jammer genoeg nog miljoenen anderen zijn die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt. Het kan hen veel steun geven en eindelijk de moed geven om erover te spreken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th October 2016, 19:29
Brenda.T*ga Brenda.T*ga is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lichtaart
Posts: 77
Ten eerste vind ik het schandalig hoe Donald Trump in het algemeen over vrouwen praat. Ik zag al eerder een video met verschillende uitspraken die hij over vrouwen deed en ik ben blij dat de ogen van iedereen nu worden geopend voordat hij tot president verkozen wordt. Net zoals Emma zei, is hij niet de enige persoon die op deze seksistische manier denkt over vrouwen. Ikzelf word dagelijks geconfronteerd met mannen die geen grenzen hebben. Er is gelukkig nog niets erg gebeurd, maar ik weet wel hoe het er aan toe kan gaan. Het is vaak heel frustrerend om over straat te lopen terwijl verschillende mensen dingen naar je roepen, je achterna fluiten of je proberen aan te spreken. Wat Kelly Oxford via Twitter heeft gedaan, vind ik heel goed. Veel mensen beseffen denk ik niet hoe erg en hoe zwaar het probleem mentaal is, dus misschien lezen mensen de anekdotes van verschillende vrouwen over de wereld en worden hun ogen geopend. Zoals Emma zei, wordt het onderwerp nu naar de voorgrond gebracht en wordt het bespreekbaar. Dat vind ik al heel positief, het is een stap in de goede richting. Hopelijk kunnen meer mensen hier in de toekomst over praten en worden de maatregelen ook strenger.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.