actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2016, 09:35
Sarah.G*ivers Sarah.G*ivers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 78
Betalen met gsm binnenkort niet meer zo gemakkelijk

Betalen met gsm binnenkort niet meer zo gemakkelijk

Met de smartphone iets kopen via het internet wordt vanaf 2018 een stuk ingewikkelder. De Europese Bankautoriteit (EBA) wil namelijk dat vanaf dan bij elke betaling boven de 10 euro een kaartlezer of een ander bakje gebruikt wordt. Op die manier wil ze de fraude met aankopen tegengaan, zo melden de kranten van Mediahuis.

De webshops vrezen echter dat dit de internethandel veel te ingewikkeld gaat maken. Ook de banken hebben al laten weten dat ze die maatregel fel overdreven vinden. "Wij vinden dat het gebruik van zo'n kaartlezer moet afhangen van een risicoanalyse die de webshop zelf kan maken", zegt woordvoerder Isabelle *Marchand van bankenfederatie Febelfin.

EBA heeft het advies uitgebracht op vraag van de Europese Commissie. Die had al een aantal richtlijnen uitgevaardigd over de veiligheid van internetbetalingen, maar EBA moet nu uitzoeken hoe ze die in de praktijk moet omzetten.

Bron: DM 31/10/2016

Mening: Er is niets gemakkelijker dan snel met je smartphone allerlei zaken te betalen, zo vind ik toch. De Europese Bankautoriteit wil echter dat er vanaf 2018 voor iedere betaling boven de 10 euro een kaartlezer gebruikt zal worden. Enerzijds begrijp ik dat ze dit willen invoeren om fraude met aankopen tegen te gaan. Anderzijds begrijp ik ook wel de bezorgdheid van de webshops. Het is namelijk zo dat we meestal aankopen doen via webshops, omdat het gemakkelijk en efficiënt is. Wanneer men echter die kaartlezer terug in het spel brengt, zal dit voor sommige mensen misschien de reden zijn om toch maar gewoon naar de winkel te gaan en zo de rompslomp van het betalen te vermijden. Ik ben alleszins benieuwd naar hoe dit verder zal verlopen. Ik denk in ieder geval niet dat ik minder aankopen online zal doen, omdat ik in de toekomst een kaartlezer zal moeten gebruiken.

Laatst aangepast door Sarah.G*ivers : 31st October 2016 om 09:42.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st October 2016, 17:43
Janne.V*rbeeck Janne.V*rbeeck is offline
Janne Verbeeck
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 77
Betalen met gsm binnenkort niet meer zo gemakkelijk

Ik vind het zeker niet slecht dat aankopen met een smartphone ingewikkelder gaan worden. Noem mij ouderwets, maar ik vertrouw dat hele systeem nog niet helemaal. Er is een te grote kans op fraude of om als koper zelf iets fout te doen. Ik ben er van overtuigd dat sommige consumenten echt tegen zichzelf beschermd moeten worden. Ik begrijp wel dat webshops hier tegen uitkomen omdat het voor hen nadelig is. De aankoop duurt nu langer en het is ingewikkelder, waardoor mensen minder snel iets zullen kopen. Anderzijds, mensen zijn met deze manier van betalen al wel bekend vanop de computer.
Toch denk ik dat deze maatregel heel wat mensen kan behoeden voor fraude of fouten. Niet iedereen is even vaardig met een smartphone en niet iedereen is even slim om te stoppen of om geen bankgegevens door te geven wanneer ze iets verdachts zien opduiken. Uiteindelijk denk ik dat het niet zo'n groot verschil zal maken. Als je online via de computer iets besteld, gebruik je toch ook een kaartlezer? Zullen deze 25 seconden je van gedacht doen veranderen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.