actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2009, 14:44
lobke.vervoort lobke.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Olen
Posts: 68
7 op 10 Vlaamse ouders brengt kinderen naar opvang

7 op 10 Vlaamse ouders brengt kinderen naar opvang
Bijna 7 op tien ouders brengt zijn kind regelmatig (63 procent) of soms (6 procent) naar de opvang. De overige 31 procent maakt geen gebruik van kinderopvang.

Het aantal ouders dat beroep doet op kinderopvang is met 7,5 procent gestegen in vergelijking met 2004. De stijging hangt samen met de toegenomen werkzaamheidsgraad van de moeders. Dat blijkt uit een onderzoek van de K.U.Leuven in opdracht van Kind & Gezin.

Goede balans
Veel moeders vinden dat de balans tussen werk en gezin niet helemaal goed zit. Moeders willen vooral minder werken en hun kinderen zelf opvangen als die tussen drie en zes maanden oud zijn.

Grootouders
In vergelijking met 2004 neemt de opvang door de grootouders af. Grootouders springen in 2009 eerder bij als aanvulling op de formele opvang. Zij zijn belangrijk als het kind ziek is of als er occasioneel opvang nodig is. (belga/edp)

Bron: Het laatste nieuws 29 oktober 2009

eigen mening
Ik vind het eigenlijk wel erg dat er zoveel kinderen naar de opvang gebracht worden. Jonge kinderen onder de 3 jaar zouden naar mijn mening de kans moeten krijgen om opgevoed te worden door één van de ouders. Eens ze 3 jaar zijn kunnen ze naar school en dan kunnen de ouders 's avonds nog voor de kinderen zorgen. Helaas is het in deze tijden niet zo makkelijk om niet met 2 ouders te gaan werken. Daarom vind ik dat er een oplossing zou moeten gevonden worden, zodat de kinderen toch niet elke dag naar de opvang moeten gaan. De moeders geven ook aan dat ze dit wel willen, maar dat is momenteel nog niet mogelijk. Aan de werkgevers dus om hier iets aan te doen. Het werk moet gebeuren, maar we moeten menselijk blijven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th October 2009, 19:36
Esther Horemans Esther Horemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 57
Ik vind dat u aan de ene kant gelijkt hebt, maar ik heb er nog een andere kijk op. Naar mijn mening is het wel goed om kinderen al op zo'n jonge leeftijd naar de opvang te brengen. Ze leren er bijvoorbeeld sociaal te zijn door al zo vroeg bij leeftijdsgenootjes te vertroeven. Die kinderen zijn ook veel sneller klaar om op de juiste leeftijd naar school te gaan omdat ze al geleerd hebben om zonder hun ouders te kunnen etc.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.