actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2016, 06:40
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
Bpost zet slot op 2.500 rode postbussen

Bpost zet slot op 2.500 rode postbussen

Om de drie dagen proberen dieven met vervalste facturen tot duizenden euro’s te ontfutselen van nietsvermoedende Belgen. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van bpost. Daarom rust de postdienst tegen eind dit jaar 2.500 rode bussen uit met een elektronisch slot, schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen dinsdag.

Al sinds enkele jaren ‘vissen’ fraudeurs facturen uit de bekende rode brievenbussen. Daarna kopiëren ze een brief, veranderen het rekeningnummer van het bedrijf door dat van henzelf en wachten ze tot de nietsvermoedende klant zijn rekening betaalt.

De gevolgen kunnen bijzonder zwaar zijn, zo blijkt. “In drie weken heb ik blijkbaar voor 60.023,50 euro gestort op een valse rekening. Mijn leveranciers lieten mij weten dat er nog onbetaalde facturen openstonden en dat zij mij in gebreke gaan stellen”, luidt een van de vele noodkreten bij Bpost.

Om factuurfraude tegen te gaan, werkt Bpost momenteel aan extra beveiliging van de rode brievenbussen, zo laat minister van Post Alexander De Croo (Open Vld) weten. “Tegen eind dit jaar worden 2.500 bussen uitgerust met een elektronisch slot”, zegt hij. Op een honderdtal plaatsen gaat het om een compleet nieuw type brievenbus. “Die heeft een gleuf aan de zijkant, is steviger en beschikt over interne beveiliging.”

Bron: De Standaard, 25/10/2016 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20161025_02537866)

Mening
Hoe kom je erop om zoiets te doen? Ik begrijp niet dat je met je hand in de brievenbus durft gaan. Zien andere mensen dat dan niet gebeuren? Ik stel me hier toch vragen bij. Toch vind ik het goed dat Bpost hier verandering in wil brengen. Volgens mij vinden vele mensen het een aangenaam gevoel dat brieven 'veilig' gepost kunnen worden.
Het artikel maakt me ook wel ergens bewust van het feit dat niet enkel op het internet fouten kunnen gebeuren bij betalingen. Het kan ook gebeuren via het ontvangen van een brief. Wees altijd alert naar rekeningnummers, al is dit iets niet wat je makkelijk kan controleren.

Laatst aangepast door L*ura.present : 25th October 2016 om 06:47.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.