actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th March 2017, 10:07
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Antwerpen is onze nieuwe filehoofdstad

De filezwaarte op de Vlaamse snelwegen heeft vorig jaar een nieuw record gebroken. Dit door een sterke toename van de avondfiles, vooral in de regio Antwerpen. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) bekendgemaakt op basis van het jaarrapport van het Vlaams Verkeerscentrum.

Belangrijkste trendbreuk: op dagbasis is de filezwaarte in Antwerpen nu groter dan in de regio Brussel. In Brussel blijft de ochtendspits wel veel zwaarder dan in Antwerpen. De ochtendfiles (gemiddeld 145 kilometer) zijn vorig jaar op de Vlaamse snelwegen amper langer geworden, maar de gemiddelde avondfile werd 16 kilometer langer en telt nu 121 kilometer. De ringwegen rond Antwerpen en Brussel blijven de grootste knelpunten.


Bron: De Morgen http://www.demorgen.be/binnenland/a...dstad-b0d8b2c3/

Mening: Ik vind het heel jammer dat we moeten vaststellen dat Antwerpen onze nieuwe filehoofdstad is. Dit is mede veroorzaakt door de vele werken die zich bevinden in de regio's rond Antwerpen. Deze werken zullen over enkele jaren zeker afgerond zijn, maar het is niet zeker dat daarmee ook het aantal files daalt. Hopelijk is dit de hoofdoorzaak en zullen de files dalen, maar niets is zeker. Mensen moeten meer bewust omgaan met de invloed die vervoer heeft op het milieu. Al deze auto's die urenlang in de file staan verbruiken enorm veel, waardoor dit alleen maar slechter en slechter is voor het milieu.
Ik vind deze vaststelling echt enorm jammer, maar zou ook niet weten wat we hier concreet aan kunnen doen. We kunnen wel zeggen dat mensen moeten carpoolen, maar we kunnen natuurlijk niets verplichten. Ik hoop dus dat deze files dalen, maar ik hou mijn hart vast.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.