actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th December 2016, 11:44
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 74
200 Responsible Young Drivers brengen u veilig thuis tijdens nieuwjaarsnacht

200 Responsible Young Drivers brengen u veilig thuis tijdens nieuwjaarsnacht

De Responsible Young Drivers (RYD) zetten ook dit jaar op oudejaarsavond over heel het land wagens in om feestvierende automobilisten die nood hebben aan een lift veilig thuis te brengen. In totaal gaat het om 80 auto’s en 200 vrijwilligers, zegt directeur Johan Chiers.

De vrijwillige chauffeurs moesten net zoals de voorbije jaren een specifieke rijtest afleggen, om aan te tonen dat ze verantwoordelijke bestuurders zijn. In de meeste provincies is dat al gebeurd.

De RYD-chauffeurs zijn op oudejaarsavond van middernacht tot zes uur beschikbaar. In elke wagen zitten twee tot drie vrijwilligers, van wie er dan telkens één het stuur overneemt van de bestuurder die een beroep op hen doet. Daarnaast wordt ook de dispatching draaiende gehouden door vrijwilligers.

Voor de feestneuzen: vooraf een lift reserveren is niet mogelijk. De organisatie wil benadrukken dat ze slechts een noodoplossing aanbiedt.

De Responsible Young Drivers kunnen ook niet garanderen dat iedereen tijdens de nieuwjaarsnacht geholpen kan worden. Wie zijn of haar kans wil wagen, kan RYD contacteren op het nummer 0902/12345 (1 euro per min). De rit zelf is volledig gratis.

bron: www.destandaard.be, 28 december 2016, http://www.standaard.be/cnt/dmf20161228_02648824

mening: Ik vind het een goed initiatief, want er rijden veel te veel mensen dronken rond. Het is dan goed dat vrijwilligers mensen ophalen met oudjaar. Het is wel goed dat het enkel een noodoplossing is. Er rijden ook vele feestbussen rond waar je gebruik van kan maken. Je kan natuurlijk ook zelf mensen als BOB oproepen of je kan natuurlijk ook zelf een taxi bellen. Natuurlijk is zat rijden niet de oplossing, want dan kunnen er vele ongelukken gebeuren. Er moeten ook vele alcoholcontroles gebeuren, want er blijven mensen dronken rijden. Dit zou niet mogen. Je mag gerust feesten, maar dan moet je wel verstandig zijn!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th December 2016, 22:30
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
Deze week nog reageerde ik op een artikel waarin verplegers en dokter het overmatig alcoholgebruik in België beklaagden. We vinden het heel normaal om meerder glazen alcohol per week te consumeren. Ook op oudejaarsavond is dit natuurlijk het geval. Ik vind de Responsible Young Drivers echt een heel mooi initiatief. Het is fantastisch dat zij hun feestnacht willen opofferen om andere mensen te vervoeren. Ik wist echter niet dat je je rit naar huis niet op voorhand kan reserveren en dat zij slechts een noodoplossing bieden. Ik dacht eerst dat ze als een soort van gratis taxidienst werkten. Natuurlijk is het logisch dat iedereen eerst zelf een oplossing zoekt zoals een fuifbus van De Lijn bijvoorbeeld. Ik zelf heb oudjaar altijd al dichtbij huis kunnen vieren dus ben ik nog nooit op zoek moeten gaan naar een bob op deze dag. Ik kan me voorstellen dat taxidiensten ruim op voorhand volgeboekt zijn op deze dag en dat ze ook nog eens extra hoge prijzen aanrekenen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.