actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2012, 09:26
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
Zorgen over hygiëne bij pitabars

Zorgen over hygiëne bij pitabars

vrijdag 23 november 2012, 07u29
Bron: BelgaAuteur: jta


BRUSSEL - Drie kwart van de pitabars die het voorbije jaar door het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) zijn gecontroleerd, hebben een negatief oordeel gekregen. Dat staat vrijdag in de kranten van Sudpresse.

Op de 273 gecontroleerde pitabars, kreeg 72,4 procent een ongunstig oordeel en 25,8 procent een gunstig oordeel maar met opmerkingen. Het gaat om bijna vijf procent meer negatieve oordelen.

Het agentschap stelde diverse problemen vast. Het gaat onder meer om netheid, het niet respecteren van de bewaartemperaturen, een slechte kennis van praktijken voor hygiëne en zelfcontrole.

De situatie is niet veel beter in andere gecontroleerde etablissementen. Zo kreeg 59,9 procent van de gecontroleerde pizzeria's, 58,3 procent van de restaurants en 51,6 procent van de frituren een ongunstig oordeel.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121123_00378793

Commentaar: Ik vind dit erg verontrustend. Als we de cijfers mogen geloven is meer dan de helft van alle eetgelegenheden onhygiënisch. Daar moet toch iets aan gebeuren lijkt mij. Er zouden striktere regels en voorschriften moeten komen voor uitbaters van eetgelegenheden. Deze moeten dan natuurlijk vervolgens strenger gecontroleerd worden. Ook moeten de regels voor iedereen bekend zijn zodat ze kunnen worden toegepast. In het geval van een negatief oordeel moet men sancties opleggen. Het kan immers niet dat eten voor bezoekers en onze eigen burgers op een onhygiënische manier wordt gemaakt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2012, 16:49
J*nas.De.Mey J*nas.De.Mey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 44
Eerst en vooral, Maxime, voor eetgelegenheden ZIJN al strikte regels en voorschriften voorzien alsook passende sancties. Het probleem is dat er veel te weinig keuring is op deze hygiëne. Het is gewoon zo dat het moeilijk is om zo'n groot aantal restaurants te keuren en men legt dan ook de verantwoordelijkheid grotendeels bij de eigenaars om voor hygiëne te zorgen.

Ik vraag mij dikwijls af hoe hygiënisch de plaats is waar ik ga eten. Ik denk echter niet dat er reden tot grote zorg is. De kans dat je iets ernstigs oploopt is erg klein (maar sowieso altijd aanwezig, hoe hygiënisch ook) en ik ben er zeker van dat niet enkel de pitabars een probleem vormen. Ik denk bijvoorbeeld ook aan de Chinese restaurants.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.