actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th December 2013, 12:11
I*e Voordeckers I*e Voordeckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 66
Zorgt dit 'wonderwiel' voor nieuwe fietsrevolutie?

Zorgt dit 'wonderwiel' voor nieuwe fietsrevolutie?

Met de toenemende parkeerproblemen in dichtslibbende steden, is vervoer per fiets wereldwijd bezig aan een enorme opmars. Alleen: de afstand naar ons werk is soms nét iets te lang om het op eigen kracht te reddeen en een elektrische fiets heeft niet echt een jong imago. Maar het 'Copenhagen Wheel' heeft alles om een revolutie teweeg te brengen. Fietsen we binnenkort allemaal hybride met een app'je?

Het apparaat is een module die ingebouwd kan worden in het achterwiel van een fiets. In het UFO-vormige apparaat zit niet alleen een elektromotor, met een batterij die aangedreven wordt door trappen en remmen, maar daarnaast ook nog allerlei slimme software die aangestuurd wordt via een app.

Dus als de wind recht in het gezicht blaast, of de weg gaat iets te steil omhoog, kan de motor ingeschakeld worden. Bij het afdalen schakelt de motor zich weer uit en kan onmiddellijk weer opgeladen worden.

Dat het wiel een mooie toekomst tegemoet gaat, is duidelijk: op amper twee weken bekeken al meer dan twee miljoen mensen bovenstaande promotievideo van het 'wonderwiel'.

Bron: De morgen, 16/12/2013
http://www.demorgen.be/dm/nl/992/We...revolutie.dhtml

Mening:
Ik ben zelf een student die techniek volgt. Ik vind dit dan ook fantastisch nieuws. Een fiets die eigenlijk bijna hetzelfde doet als een elektrische fiets maar dan zonder elektriciteit. Volgens wat ik er kan uit verstaan moet je als fietser gewoon eens achteruit trappen en je hebt weer wat energie. Ik zou dit graag eens in het echt zien om zelf eens te kunnen bekijken hoe dit werkt en is te kunnen uittesten.
Een minpuntje aan dit systeem vind ik wel dat je er een Iphone of smartphone voor moet hebben. Niet iedereen kan met zo een gsm werken en als mensen dan een oudere gsm hebben moeten ze nog zo een dure gsm gaan aankopen ook nog. Dan denk ik dat de iets of wat 'oudere' mensen sneller een elektrische fiets gaan kopen, het openbaar vervoer blijven nemen of met de auto gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.