actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th January 2011, 19:43
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Gesjoemel met zaadcellen in Antwerpen

Gesjoemel met zaadcellen in Antwerpen

vrijdag 28 januari 2011 om 13u37

Een Antwerpse gynaecoloog zou vruchtbaarheidsbehandelingen met genderselectie uitvoeren. ZiekenhuisNetwerk Antwerpen vraagt een onderzoek.

Een Nederlandse televisieprogramma toonde aan dat Nederlandse koppels naar een Antwerpse gynaecoloog afzakken voor een behandeling om het geslacht van hun baby te kunnen bepalen. Maar dat is illegaal in ons land.

Koppels kunnen zich aanmelden via de website van de Nederlandse zakenman Bert van Delen. Die stuurt hen door naar gynaecoloog Frank Sterckx in Borgerhout, die in zijn praktijk vooraf geselecteerde zaadcellen insemineert. Door het gewenste sperma in te brengen, zou het koppel tachtig procent kans maken op een baby met het gewenste geslacht. Elke inseminatie kost 1.200 euro, en gemiddeld zijn er drie nodig voor een eicel is bevrucht.

Van geen kwaad bewust

De Belgische vereniging van gynaecologen reageert verontwaardigd, want het gaat om een praktijk die in België sinds 2007 verboden is.

Van Delen en Sterckx zijn zich van geen kwaad bewust. "Ik verwijs koppels alleen door en geef informatie", zegt de Nederlander. "Ik insemineer alleen", luidt het bij de gynaecoloog.

ZiekenhuisNetwerk Antwerpen (ZNA), waaraan de gynaecoloog verbonden was, is onmiddellijk met een intern onderzoek gestart om er zeker van te zijn dat behandelingen waarvan in de reportage melding wordt gemaakt, nergens binnen ZNA plaatsvinden.

Bron: http://knack.rnews.be/nl/actualitei...94937966151.htm

Mening:
Ik vind genderselectie onaavaardbaar, tenzij dit om medische redenen gebeurt, bijvoorbeeld bij erfelijke genetische afwijkingen die geslachtsgebonden zijn.
Indien deze praktijk toegelaten zou worden in België, zou dit leiden tot een onevenwichtige verdeling van de beide geslachten. Ook vrees ik dat, als men genderselectie legaliseert, ouders steeds verder zullen gaan in hun obsessieve zoektocht naar de perfecte baby. Misschien is het kiezen van de oog- en haarkleur de volgende stap.
Bovendien vind ik dat ouders blij moeten zijn als ze een gezonde baby krijgen en dat het geslacht er niet mag toe doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.