actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2010, 20:11
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Vlaamse festivals hekelen regelneverij

Een teveel aan regeltjes fnuikt onze festivals. Met die aanklacht luidt de Federatie van Muziekfestivals in Vlaanderen de alarmbel bij de overheid.

De federatie verzamelt de grootste spelers op het festivalgebied, waaronder Rock Werchter, Pukkelpop, Gentse Feesten, Jazz Middelheim, Graspop en Lokerse Feesten. Samen klagen ze de overdosis regeltjes aan.

Die creëren een negatief klimaat voor onze festivals, schrijft de Federatie in een door alle leden ondertekende brief. Daarin wordt onder meer verwezen naar arbeidsreglementering, milieu-inspecties, geluidsnormen, alcohol- en tabakgebruik, milieunormen, onderzoek van vzw’s en andere jaarlijkse controles op de festivalweiden.

En dat terwijl jaarlijks zo’n 5 miljoen mensen een of meer van de liefst 280 festivals op de Vlaamse kalender bezoeken, stelt de Federatie. Ze wijst op de problemen die vaste prik zijn bij het organiseren van een massa-evenement, en op de flexibiliteit die daarbij wordt gevraagd van alle medewerkers. Diezelfde flexibiliteit zouden de organisatoren graag ondervinden bij de overheid.

“Het is quasi onmogelijk om aan elke standaard te voldoen”, klinkt het in de open brief. “Het geheel valt nog amper te bolwerken.” De organisatoren vragen de overheid om mee te zoeken naar oplossingen die kunnen bijdragen tot een festivalvriendelijker klimaat.

Bron: www.gva.be

Mijn mening:
Ik ben zelf niet echt een festivalganger, maar het feit dat er bepaalde regels zijn aan het houden van een festival vind ik wel normaal. Het geluid dat wordt geproduceerd is bijna niet vol te houden voor de mensen die dicht bij de geluidsinstallatie staan of de laserstralen zijn ook zeker niet goed voor onze ogen. Ik heb over die laserstralen twee maand geleden nog een artikel gepost en daarin stond dat een onderzoek heeft uitgewezen dat deze schadelijk zijn voor onze ogen. Ik vind wel dat een festival aan alle kwaliteiten moet voldoen zoals de muziek moet voor iedereen wel verstaanbaar zijn en een beetje versiering van licht mag ook wel, maar men mag niet overdrijven! De belangrijkste regels moeten geaccepteerd worden, maar het moet wel een groot feest blijven waar mensen zich zeer goed amuseren, zodat hun inkom voor het festival de moeite is geweest.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.