actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2011, 09:16
Sanne.Brys Sanne.Brys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 89
Natuurramp Japan de duurste ooit

Natuurramp Japan de duurste ooit

De schade die de zeebeving en de tsunami hebben veroorzaakt, maken het wellicht de duurste natuurramp uit de geschiedenis. De kosten van de wederopbouw kunnen, volgens een schatting van de Japanse regering, oplopen tot zo'n 220 miljard euro.
Als die schatting klopt, zijn de kosten in Japan aanzienlijk hoger dan in 2005 in de Verenigde Staten, toen New Orleans en omgeving getroffen werden door orkaan Katrina. De kosten van de wederopbouw daar bedroegen destijds 88 miljard euro.

In de Japanse schatting zijn niet de verliezen opgenomen van de massale stroomuitval als gevolg van de schade aan de kerncentrale van Fukushima en de eventuele economische verliezen in andere landen.

Het meetsysteem Telerad, dat non-stop radioactieve straling in België meet, heeft bij ons geen gevolgen van de nucleaire ramp kunnen waarnemen. De dosis is zelfs zo klein dat het meetsysteem ze niet eens kan waarnemen.

Bron: gva

Eigen mening:
Dit zijn immense cijfers en geven ons een beetje een idee van de omvang van deze ramp. de kosten lopen zelfs bijna 3X zoveel op als bij de orkaan Katrina in New Orleans. hoe gaan de Japanners deze enorme som bij elkaar krijgen? Gelukkig zijn er al tal van acties op touw om deze slachtoffers te steunen. Het zal wel een herstel van lange duur worden vrees ik...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th March 2011, 00:04
Geert.Janssen Geert.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Olen
Posts: 84
Het kan inderdaad wel zeer veel geld kosten! Wat er nu in Japan gebeurt kan niemand beschrijven.

Nu persoonlijk twijfel ik er niet aan dat Japen dat geld bijeen gaat krijgen. De financiële status van Japan is zeker niet slecht! En daarbij gaan er nog talloze liefdadigheidacties komen.

Wat mij wel verrast is het verschil van schade tussen de twee aangegeven rampen! 88 vs 220 miljard is wel een zeer groot verschil !

Maar ik ben er zeker van dat het regime in Japan zal zorgen voor een zo spoedig mogelijk herstel!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th March 2011, 14:09
Ilja.Rits Ilja.Rits is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bevel
Posts: 63
Inderdaad, wat een immens verschil 220 miljard euro tegenover 88 miljard euro! Maar ik ben het eens met Geert dat Japan dit waarschijnlijk wel bij elkaar zal kunnen sprokkelen.
Toch vind ik het schrikwekkend dat deze natuurrampen elkaar zo snel beginnen op te volgen. Waar gaat onze wereld naartoe? Ergens mogen we dankbaar zijn dat we hier in ons landje tot hiertoe bespaard zijn gebleven van natuurrampen (want nee, we rekenen onze politieke situatie niet bij een natuurramp )
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th March 2011, 14:17
Ilja.Rits Ilja.Rits is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bevel
Posts: 63
Misschien ook nog interessant om te lezen?


Regering betaalt heropbouw na aardbeving en tsunami
De Japanse regering heeft bekendgemaakt dat het alle kosten zal dragen voor de heropbouw van de noordoostelijke regio van het eiland, dat door de aardbeving en tsunami bijna volledig werd verwoest.

Volgens regeringswoordvoerder Yukio Edano bekijkt Tokio ook maatregelen om vrijwel alle kosten te kunnen dekken van de opruimoperatie in de streek. Die zouden hoger liggen dan de sommen die werden uitgekeerd naar aanleiding van de aardbeving in Kobe in 1995. De Japanse regering stond toen in voor 97,5% van alle kosten voor het ruimen van al het puin dat de aardbeving veroorzaakte. De stad werd toen wel niet geraakt door een tsunami.

Ondertussen is de dodentol van de ramp van 11 maart opgelopen tot 10.668. Er zijn volgens de politie nog altijd 16.574 mensen vermist. Ongeveer 243.000 mensen zijn nog altijd ondergebracht in een 2.000-tal noodopvangplaatsen.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardb...n-tsunami.dhtml

Mening: Zoals hieronder al vermeld denk ik dat het Japan wel zal lukken om alles te bekostigen. De emotionele schade zal trouwens veel zwaarder zijn dan de financiële schade!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.