actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th February 2013, 20:01
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 128
Facebook haalt steunpagina voor daders geweld Eindhoven snel offline

Facebook haalt steunpagina voor daders geweld Eindhoven snel offline

Op Facebook is een pagina opgedoken om vijf van de acht daders van het zinloos geweld in Eindhoven te steunen. Snel stelden 205 personen de pagina leuk te vinden, maar er kwamen vooral negatieve reacties. Facebook reageerde door de steunpagina snel offline te halen. Wie achter het initiatief zit, is niet duidelijk.

Uit de naam van de facebookpagina 'Geen 8 daders wel 3 daders dus waarom hun allemaal straffen' valt op te maken dat de oprichters van mening zijn dat de vijf jongeren die niet effectief deelnamen aan het zinloos geweld, niet vervolgd zouden moeten worden.

Snel werd de pagina, die vorige week werd opgericht, 205 keer geliked. De stellingname van de initiatiefnemers lokte echter vooral negatieve en zelfs agressieve reacties uit, Facebook reageerde door de pagina snel weer offline te halen.

Vijf Belgische en drie Nederlandse jongeren worden verdacht van de mishandeling van een 22-jarige jongeman op 4 januari in het centrum van Eindhoven. De vechtpartij werd gefilmd door bewakingscamera's.

Bron: De Standaard, dinsdag 19 februari 2013

Mening: Via sociale media is het altijd veel gemakkelijker om je mening te verkondigen. Het verlaagd de drempel aanzienlijk. Vele mensen denken dan ook niet na en posten op Facebook en andere media hun ongezoute mening. Volgens mij beseffen velen niet dat iedereen dit kan lezen.
Er moet dus volgens mij dringend meer nagedacht worden over wat wel en niet kan op deze sociale media. Ook het vormen van een mening gebeurt vaak veel te snel volgens mij. Mensen hebben via via gehoord dat er eigenlijk maar 3 daders waren. Zelfs al stonden de 5 anderen toe te kijken, dan zijn ze nog schuldig. Ik vind het persoonlijk vrij beschamend als je voor deze mensen een steunpagina opricht! Hopelijk komen de oprichter(s) van deze pagina snel tot inzicht.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st February 2013, 12:19
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Vosselaa
Posts: 109
Ik vind ook dat een steunpagina voor deze 5 personen zwaar overdreven is. Ja het is misschien wel waar dat ze eigenlijk niet echt iets actief hebben gedaan, maar passief zeker wel.
Ze zorgden er ook niet voor dat de 3 stopten. Dus ook al zijn ze minder in fout, ze zijn nog steeds wel in fout. Een steunpagina was hier dus zeker niet op zijn plaats.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st February 2013, 14:23
l*rs.mijnendonckx l*rs.mijnendonckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 87
Een steunpagina is natuurlijk sterk overdreven en het is maar goed dat Facebook deze snel offline heeft gehaald. Wel vind ik dat de hele heisa rond het incident te veel aandacht krijgt. Ik keur natuurlijk niet goed wat de daders allemaal hebben gedaan, maar wel vind ik dat het hele geval misschien wel een klein beetje wordt op geblazen. Wat de daders deden kan niet, en mag niet. Maar er wordt zo dikwijls gevochten, soms nog met ergere gevolgen. Dit incident krijgt gewoon zoveel kritiek om dat het gefilmd werd door de camera bewaking. Dit vindt ik zeer goed, want er zijn nog veel slachtoffers van vechtpartijen waarbij de daders soms zelfs niet gestraft worden. Maar in de media worden deze daders wel bijna afgeschilderd als moordenaars...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.