actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2010, 21:56
wim.thiry's Avatar
wim.thiry wim.thiry is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 38
Zwaardere straf voor doodrijder

Zwaardere straf voor doodrijder

De man die vorig jaar in Oosterzele een ongeval veroorzaakte waarbij drie studentes om het leven kwamen, heeft in beroep een zwaardere straf gekregen dan in eerste aanleg. Hij krijgt een effectieve celstraf en een langer rijverbod.

De jongeman reed in november 2009 in dronken toestand vier fietsende studenten geneeskunde aan. Drie meisjes overleefden het ongeval niet.

Het vonnis in eerste aanleg van de Gentse politierechtbank leidde tot ophef. De jongeman werd toen veroordeeld tot zes maanden celstraf met uitstel en twee jaar effectief rijverbod.

'U krijgt nog een kans'

Het parket van Gent ging in beroep tegen de uitspraak. De Gentse correctionele rechtbank legde dinsdag een zwaardere straf op. Ze veroordeelde de jongeman tot zes maanden celstraf, waarvan drie maanden effectief, en vijf jaar rijverbod, waarvan drie jaar effectief.

Als de jongeman opnieuw zijn rijbewijs wil behalen, moet hij slagen in een praktisch en theoretisch examen en moet hij een geneeskundig en psychologisch onderzoek ondergaan.

'In tegenstelling tot de slachtoffers wordt u nog een kans geboden
om iets van uw leven te maken. Ik hoop dat u die kans op een
zinvolle manier zal benutten', aldus rechtbankvoorzitter Christian Nemegheer.

bron: http://knack.rnews.be/nl/actualitei...94864685363.htm

Eigen mening: Ik vind deze straf nog steeds bespottelijk mild. Al komt het misschien naief en idealistisch over, maar zulke mensen dienen voor mij een levenslang rijverbod te krijgen. Dronken achter het stuur kruipen is voor mij zowat evenwaardig als onvrijwillige doodslag en dus ook een (veel) langere gevangenisstraf waard. Al is de dader hier nog jong, dit zijn onvergeeflijke zaken die getuigen van weinig algemeen begrip voor jezelf en je omgeving. Er zijn mensen genoeg die nog te jong zijn om auto te rijden en al goed genoeg weten dit soort dingen niet te doen.

"Common Sense.. It's so rare it's a super power!"

Laatst aangepast door wim.thiry : 9th November 2010 om 22:02.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.