actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2012, 15:55
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
Hartverwarmende 'viral': agent koopt schoenen voor dakloze

Aanhet vooroordeel als zou de Amerikaanse politie zich alles behalve bekommeren om het lot van daklozen, probeert de agent in bovenstaande foto alvast iets te doen. Het beeld gaat viraal dankzij ene Jennifer Foster uit Arizona, die op 12 november New York bezocht en deze foto nam waarop een agent van het New York Police Department (NYPD) een dakloze een nieuw paar schoenen koopt.

Naar verluidt zou dit moment Jennifer aan haar vader doen denken hebben. Die man kocht, ook als agent, geregeld wat te eten voor daklozen. Foster mailde de foto vervolgens naar het NYPD, waarop een woordvoerder haar vroeg of ze de foto op Facebook mochten posten.

Dinsdagavond ging het beeld online en daarna snel viraal, met maar liefst 1,6 miljoen views, 275.000 likes en 16.000 commentaren. Op de bekende New Yorkse blog 'Gawker' mocht de agent, Lawrence Deprimo, zijn verhaal doen. "Het was een vreselijk koude avond en ik zag de blaren op de voeten van de man. Zelf had ik twee paar kousen aan en nog had ik het koud."

Deprimo vroeg in een gesprekje naar de schoenmaat van de dakloze en kocht hem in een nabijgelegen Skechers op Seventh Avenue een paar stevige winterschoenen van 100 dollar (76 euro), waarvoor hij van winkelmanager Jose Cano een personeelskorting kreeg en nog 75 dollar moest betalen. "Dat was het minste wat we konden doen voor zo'n mooi gebaar", aldus Cano. "Zeker omdat we hier zo veel daklozen zien. Als New Yorker sta je er niet meer bij stil."

Deprimo houdt sindsdien het aankoopticket in de binnenzak van zijn uniform. "Om me eraan te herinneren dat sommige mensen het veel slechter hebben dan mezelf."

Bron: De Morgen
Datum: 2 december 2012

Misschien zou je dit artikel bij 'boecht' kunnen plaatsen omdat het nogal een sensationeel verhaal is dat op het gevoel speelt. Toch vond ik het een mooi verhaal dat het waard is om even bij stil te staan. Vaak worden dakloze mensen over het hoofd gezien in steden zoals New York. Dankzij dit verhaal staan de mensen er nog eens bij stil dat het allemaal niet zo evident is voor iedereen. Het gaat hier natuurlijk maar over een dakloze die nu geholpen is, men moet veel meer doen. Je zou kunnen zeggen dat dit nu te veel aandacht krijgt en dat er nog vele andere mensen omkomen door armoede die geen aandacht krijgen. Ik vind dit al iets heel positiefs en zet mensen aan om iets te doen, dat het niet uitmaakt hoe klein het ook is. We moeten ergens beginnen om zulke dingen te bestrijden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2012, 17:08
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
Ik volg de redenering van Bieke. Ik vind het ook geen boecht omdat de agent dit niet zelf in de media gebracht heeft maar door iemand die er bewondering voor had en hoopt dat dit meerdere mensen aanzet tot een goede daad. Ik denk dat we allemaal eens een keer meer moeten stilstaan bij wat we allemaal wel hebben en niet bij wat we allemaal niet hebben en graag zouden hebben en ons druk maken in kleine dingen. Persoonlijk zou ik ook liever helpen door iets nuttigs te kopen dan geld in een bakje te gooien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.