actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th May 2014, 23:05
V*ronique.Govaerts V*ronique.Govaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Pulle
Posts: 105
Hackers sluiten San Francisco wegens "te warm"

Hackers sluiten San Francisco wegens "te warm"

San Francisco sluit zich af van de buitenwereld. Of dat is wat een bende hackers passanten althans wilde doen geloven.

San Francisco staat bekend om haar iconische Golden Gate Bridge en Fisherman's Wharf, maar ook om haar aangenaam klimaat met temperaturen die het ganse jaar schommelen tussen de vijftien en twintig graden Celsius.

Maar zo nu en dan komt een hittegolf om de hoek piepen en dan gaat de stad onverbiddelijk dicht. Althans, dat is wat enkele ingenieuze hackers de inwoners van San Fran hebben wijsgemaakt. Op een signalisatiebord dat voor motorbestuurders bedoeld was, hebben de belhamels hun informaticakunsten laten botvieren. Gevolg? Bestuurders kregen de boodschap dat de stad gesloten was.

Enkele straten verder waarschuwden de lolbroeken voorbijgangers voor een aanval van Godzilla. Maar Alan Beck, verantwoordelijke voor de signalisatiepanelen, kan er minder om lachen. "Iemand heeft klaarblijkelijk de code van mijn borden gekraakt. Jammer voor hen, maar in een mum van tijd heb ik de code opnieuw veranderd. De stad blijft open voor iedereen."

Bron: HLN, 16/05/2014, http://www.hln.be/hln/nl/4125/Inter...s-te-warm.dhtml

Commentaar:
Dit artikel doet me spontaan denken aan de film ‘Die Hard 4.0’. Omdat een groot deel van onze hedendaagse technologie (al dan niet wireless) verbonden is aan het wereldwijde web, vormt dit tegelijkertijd ook een grote zwakte in ons systeem. Wanneer hackers erin slagen om in te breken in de sturing van verkeersborden of verkeerslichten, beschikking zij over veel macht. Stel je voor dat er enkele terroristen in onze systemen zouden inbreken waardoor de verkeerslichten op kruispunten allemaal op groen komen te staan. Het gevolg zou grote opstoppingen en veel ongelukken veroorzaken. Dit kan een grotere impact hebben dan 9/11. Hacken blijkt tegenwoordig trouwens niet zo moeilijk te zijn; praktisch elke week komt er weer een afluisterschandaal in de media of een inbraak bij de staatsveiligheid. Ik vind dat de regering meer moet investeren om ons beter te beschermen tegen cyberaanvallen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.