actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2009, 09:54
bomoris bomoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Berlaar
Posts: 35
Groen! wil onderzoek naar falen waterzuivering Brussel

Volgens Groen! -fractieleider in het Vlaams Parlement Filip Watteeuw moet er op korte termijn een grondig onderzoek komen naar de oorzaken van het falen van het waterzuiveringsstation Brussel-Noord en "de gebrekkige communicatie" daarover. "Dat het afvalwater van meer dan 1 miljoen Brusselaars ongezuiverd wordt geloosd, is een regelrechte schande", zegt hij.

Risicoanalyse
Niet alleen moet er een grondig onderzoek komen waarbij vooral de rol van Aquiris, de beheerder van het waterzuiveringsstation Brussel-Noord wordt onderzocht, ook moet er een "grondige risicoanalyse worden gevoerd om dit soort incidenten te vermijden. Blijkbaar is dit nu niet of niet grondig gebeurd", stelt Watteeuw.

Manke communicatie
Voor het Groen!-parlementslid is het opvallend dat de communicatie tussen de Brusselse regering en de Vlaamse regering "niet optimaal" is verlopen. "Blijkbaar werken de alarmprocedures niet goed, waarbij de verschillende regeringen elkaar kunnen verwittigen in geval van problemen." Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege zegt dat de problemen op 25 november begonnen, maar dat ze pas op 9 december officieel op de hoogte werd gebracht.

Volgens Watteeuw is het helemaal niet zeker dat de problemen eind november ontstaan zijn. "Ik kan niet oordelen of Schauvliege gelijk heeft, maar ik stel wel vast dat er een probleem is. Er mag hoe dan ook geen betwisting over de datum bestaan. Ik wil duidelijkheid."

Watteeuw vraagt de Brusselse en de Vlaamse regering ook om snel te bestuderen hoe de gevolgen van het probleem kunnen worden ingeperkt. "Deze toestand kan niet blijven duren", zegt hij.

Eigen mening: Het is jammer dat de problemen nu pas aan het licht zijn gekomen. Dit kan inderdaad te wijten zijn aan een leschte communicatie, zoals in het artikel vermeld staat.
Zelf vind ik het ook schandalig dat al dat vuil water gewoon terug geloosd werd. Ik ben wel wat voor het milieu en dit kan niet door de beugel.

Bron: http://www.hln.be
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.