actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2007, 12:38
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Gevangenen kunnen kiezen tussen foie gras en eendenborst met kerst

Dit jaar kunnen de gevangenen in Lantin kiezen wat ze willen eten met kerstmis, tenminste gedetineerden die geld hebben om dat te betalen. Bestellen kan via de kantine en een traiteur levert alles netjes af in de gevangenis.

De prijs valt wel duurder uit dan in de winkel. Zo kunnen de gevangenen kiezen tussen kippenvleugeltjes, gerookte zalm, foie gras, eendenborst ŕ l'orange of calamares. Wie het hele menu wil, betaalt 28,03 euro of meer dan het dubbele van in de winkel.

Wat de gevangenispot schaft op Kerstmis is nog niet bekend. Maar de directie belooft alvast dat het iets beter zal zijn dan op een gewone dag, wanneer er zo'n drie euro beschikbaar is per gevangene.

(HLN, 8/12/2007)
__________________
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2007, 16:41
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Iedereen verdient een kerstmenu!

De gedetineerden zullen blij zijn. Ik denk dat ze gedurende het hele jaar niet moeten klagen over hun eten. Ik ben al blij dat ze dit zelf moeten betalen, dan weten ze waarvoor ze moeten werken in de gevangenis!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th December 2007, 12:01
Dagmar Dagmar is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Zo'n kerstmenu smaakt toch 10x beter in aangenaam gezelschap! Vooral tijdens de feestdagen moet het gemis van familie en vrienden enorm zijn denk ik. Het feit dat de gevangenen dit zelf moeten betalen vind ik niet meer dan normaal. Het feit dat ze deze aanbieding krijgen vind ik al een heel pluspunt, ze zitten daar ten slotte niet zomaar.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 28th December 2007, 13:16
Stefanie De Ceuster Stefanie De Ceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Itegem
Posts: 52
Ik vind het wel een plus punt dat de gevangene toch nog de kans krijgt om het met de kestdagen toch nog een tikkeltjes 'feestelijk' te maken.

Wel vind ik het net als Dagmar niet mee dan normaal dat ze dit zelf moeten betalen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 28th December 2007, 13:32
Maxime Vd Haute Maxime Vd Haute is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Ik denk niet dat ze gedurende het jaar goed eten krijgen! En vind het wel oneerlijk dat ze zoveel moeten betalen. Ok, het is meestal je eigen fout dat je in de gevangenis zit maar het is feest voor iedereen!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 29th December 2007, 00:00
Nick Van Bael Nick Van Bael is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 51
Die 0.03 cent , dat zal voor de verzendingskosten zijn! Dit moeten ze toch niet in België doen hoor , als de gevangen willen eten zullen ze toch wel even ontsnappen , in België stelt dat toch niets voor
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 29th December 2007, 12:36
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: balen/vorselaar
Posts: 180
Waar waren ze een tijdje geleden ook alweer aan het klagen dat ze op zondag geen frieten kregen (de ketel was stuk)?
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 31st December 2007, 11:08
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
Ik vind het goed dat de gevangenen de kas krijgen om iets speciaals te bestellen voor Kerstmis. Het is tenslotte voor hen ook een speciale dag. Maar zij moet het wel zonder hun familie vieren. Dat ze dit eten zelf moeten betalen vind ik goed.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.