actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st December 2007, 01:06
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Ekeren
Posts: 98
Geen vuurwerk in Brussel.

Het traditionele eindejaarsvuurwerk op de Brusselse Kunstberg zal dit jaar niet plaatsvinden. Dat heeft burgemeester Thielemans beslist na een coördinatievergadering op het Crisiscentrum van Binnenlandse Zaken.

Daar werd ook besloten dat het verhoogde veiligheidsalarm en de bijbehorende versterkte politieaanwezigheid nog minstens tot 3 januari van kracht blijven, zo heeft de directeur-generaal van het Crisiscentrum meegedeeld.

Het terreuralarm werd afgekondigd op vrijdag 21 december na de arrestatie van veertien personen. Die werden ervan verdacht de bevrijding van de veroordeelde terrorist Trabelsi voor te bereiden. De veertien werden nog dezelfde dag vrijgelaten maar het terreuralarm bleef van kracht en dat blijft zo tot 3 januari.

(HLN)

Misschien een beetje overdreven. Maar ik kan er wel inkomen. Het is een plaats waar op korte tijd zeer veel mensen samenkomen. Als echt een aanslag willen plegen gaan ze dat wel in Antwerpen of Oostende doen. Dus geen vuurwerk in Brussel is denk ik enkel het probleem verschuiven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st December 2007, 09:58
thomas.marivoet thomas.marivoet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 47
Terreuralarm kost Brusselse politie heel wat

Het terrorismealarm heeft een hoge prijs voor de Brusselse politie. Er is niet alleen het puur financiële luik, maar het alarm kost ook het equivalent van 45 agenten die niet voor andere taken kunnen ingezet worden, schrijft La Capitale donderdag.

Door het alarm en de eindejaarsperiode worden nu 300 extra agenten ingezet, waarvan honderd van de federale politie. Tweehonderd agenten komen dus van de lokale Brusselse politiezones.

De politiezone Brussel Hoofdstad neemt het gros voor zijn rekening, maar er worden ook 45 agenten ingezet uit de andere Brusselse politiezones. Die agenten presteren 12 uur per dag en mogen per dag 4 uur en 24 minuten recupereren tot 2 januari. Het gaat om 1.584 uren die in januari moeten opgenomen worden of uitbetaald. (belga/sps)

www.demorgen.be
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st December 2007, 09:59
thomas.marivoet thomas.marivoet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 47
Toch aanslagen gepland volgens afgetapte telefoons

De veertien moslimextremisten die op 21 december 2007 werden opgepakt en later weer vrijgelaten werden, hadden het in telefoongesprekken over een verkenning die ze zouden doen in de Brusselse metro. Ze zouden er kleine bommen in vuilbakken stoppen.

Trabelsi
Enkele maanden geleden wezen verschillende bronnen erop dat moslimextremisten Nizar Trabelsi uit de cel wilden halen. Midden december veranderde dat. Toen was er plots sprake van een aanslag.

Metro
In een van hun telefoongesprekken hadden de verdachten het over een verkenning in de metro, daarbij verwijzend naar de aanslagen in Londen. "Ze wilden de efficiëntie van de politieagenten uittesten door kleine bommen in vuilbakken te stoppen."

Kamikaze
Naïma, de tweede vrouw van Nizar Trabelsi, bevestigt dat haar dochter, die chemie studeert, een bom kan maken. De zoon van Naïma zou zijn stiefvader, Nizar Trabelsi, verteld hebben dat hij kamikaze wou worden.

"Om te lachen"
"Ik zei dat maar om te lachen", zegt Naïma nu. Malika El Aroud, een van de veertien verdachten, doet uitlatingen in dezelfde zin. Zij reageerde een dag na haar vrijlating op de politieactie. "Het zal u misschien verwonderen maar voor een keer denk ik dat de politie gelijk had om in actie te komen." (belga/mvl)

www.demorgen.be
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 31st December 2007, 13:10
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Ekeren
Posts: 98
ook geen vuurwerk in Mechelen?

Mechelaars mogen fikse boete verwachten voor afschieten vuurwerk
Alvast drie Mechelaars kunnen zich in het nieuwe jaar aan een fikse boete verwachten voor het afschieten van vuurwerk zonder vergunning. In de Dijlestad is sinds vorig jaar immers een verbod van kracht, waardoor je zonder toelating van de burgemeester geen enkele vorm van vuurwerk meer mag afsteken.

Een eerste persoon werd afgelopen weekend betrapt op de Tervuursesteenweg. De 23-jarige man kreeg een proces-verbaal omdat hij zonder toelating vuurwerk afschoot. In de Theo Blickxstraat maakten nog eens twee mannen uit Mechelen, van 32 en 19 jaar, zich schuldig aan de overtreding van het verbod. De 19-jarige was ook in het bezit van verdovende middelen. Die werden in beslag genomen, aldus de lokale politie van Mechelen vandaag.

Blijkbaar zal er dus ook niet veel vuurwerk te zien zijn in Mechelen.

Dus ik zou zeggen, laten we enkel de champagne laten knallen!!!

Allen een gelukkig nieuwjaar :-)
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 31st December 2007, 19:30
Eliene soontjens Eliene soontjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: kasterlee
Posts: 92
dit vind ik jammer , het vuurwerk in brussel is denk ik voor vele mensen een vaste traditie geworden, maar anderzijds snap ik ook wel dat het te risicovol is.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 31st December 2007, 20:41
Maxime Vd Haute Maxime Vd Haute is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Jammer dat het niet doorgaat!
Maar als het een te groot risico is, doen ze er goed aan om het niet door te laten gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.