actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th August 2015, 14:51
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
Gentse universiteit op plaats 71 in wereldranking

Gentse universiteit op plaats 71 in wereldranking

De Universiteit Gent (UGent) staat op plaats 71 in de nieuwe ‘Academic Ranking of World Universities’, een ranglijst van de 500 beste universiteiten wereldwijd. De KU Leuven staat op plaats 90 in de rangschikking, die traditioneel wordt aangevoerd door Amerikaanse instellingen.

De Academic Ranking of World Universities is opgesteld door de Chinese universiteit Jia Tong in Shanghai. Bovenaan de lijst van 500 beste universiteiten staat de Amerikaanse Harvard University, gevolgd door de eveneens Amerikaanse universiteiten Stanford, Massachusetts Institute of Technology (MIT) en Berkeley. Het Britse Cambridge is de eerste niet-Amerikaanse instelling, op plaats vijf.

In de top honderd ook twee Belgische universiteiten: die van Gent op plaats 71, en Leuven op plaats 90. Voor Gent is dat een lichte achteruitgang (70 in 2014), voor de KU Leuven een sprong vooruit (96 in 2014).

De Brusselse ULB scoort tussen plaats 101 en 150, de UCL (Louvain-la-Neuve) tussen plaats 151 en 200, de Brusselse VUB en de Luikse universiteit tussen plaats 201 en 300 en de Antwerpse universiteit ten slotte scoort tussen plaats 301 en 400.

Voor sommige vakgebieden scoren onze universiteiten nog hoger: die van Gent staat op plaats 43 voor landbouwwetenschappen, de KU Leuven staat op plaats 40 op het vakgebied klinische geneeskunde en farmawetenschappen.

Bron: De Standaard (15/08/2015)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150815_01819083

Mijn mening: Ik vind het zeer positief dat België zulke goede universiteiten heeft. Ik was me er niet van bewust dat UGent beter zou scoren dat KU Leuven. Ik had gedacht dat de KU Leuven hoger zou scoren, misschien omdat ik meer mensen ken die naar Leuven gaan studeren dan naar Gent. Voor mij was dit wel een kleine verrassing. Maar ik vind dat wij tevreden mogen zijn dat er twee Belgische universiteiten in de top 100 staan. Dit toont ook aan dat het onderwijs in België toch op een goed niveau zit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.