actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th April 2016, 21:22
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
"Inzet militairen op straat nog maar enkele weken houdbaar"

"Inzet militairen op straat nog maar enkele weken houdbaar"

De mobilisatie van militairen vanwege de terreurdreiging is "nog maar enkele weken" houdbaar, zo heeft het persagentschap Belga vernomen bij een goed geïnformeerde bron binnen het ministerie van Defensie. Daar wordt aan toegevoegd dat andere militaire activiteiten, zoals specifieke trainingen, beginnen lijden onder de huidige mobilisatie.

Premier Charles Michel zei gisteren dat de gemengde patrouilles van militairen en politiemensen volgende week aanwezig zullen zijn in het straatbeeld om de veiligheid te garanderen op openbare plekken zoals de Brusselse metro, zodat in de hoofdstad het normale leven kan hervatten.

Door vanaf volgende week gemengde patrouilles in te zetten om de veiligheid te garanderen, zal het aantal militairen dat wordt ingezet in de binnenlandse veiligheidsoperatie ver boven de kaap van 1.000 uitkomen, zegt een regeringsbron aan Belga. Dat cijfer wordt ook bevestigd door een andere bron. Bij het kabinet van minister van Defensie Steven Vandeput wil men geen commentaar kwijt. "Maar we zijn ons ervan bewust dat er daardoor meer militairen zullen nodig zijn."

Een en ander betekent wel dat de inzet van de militairen in Brussel "niet meer dan enkele weken" kan duren, volgens een goed geïnformeerde bron bij Defensie. "De polyvalentie van onze militairen laat toe dat ze zich aanpassen aan de vraag die er is", voegt Concetto Bandinelli van de militaire vakbond ACMP daar aan toe, maar hij vindt tegelijk dat er veel meer mensen moeten gerekruteerd worden. "In plaats van de 900 aanwervingen die voor 2016 in het vooruitzicht waren gesteld, zijn er zeker 2.000 manschappen extra nodig", zegt de vakbondsman.

Datum: 7/04/2016
Bron: De morgen, http://www.demorgen.be/binnenland/-...dbaar-bc6cd245/
Eigen mening:
Ik vind het goed dat er zoveel militairen worden ingezet in de grootste steden van ons land. Ik merk zelf ook dat dit mij toch wel een veiliger gevoel gaf net na de aanslagen wanneer ik de militairen zag patrouilleren. Ze doen hun job duidelijk allemaal zeer goed. Ik begrijp ook dat dit best wel een grote druk legt op defensie omdat ze natuurlijk ook voldoende militairen ter beschikking moeten hebben en de specifieke trainingen natuurlijk ook nog altijd belangrijk zijn. Door een gemengde bezetting zal de druk op de militairen nog altijd niet verminderen. Misschien zijn er gewoon te weinig militairen? Natuurlijk kon niemand deze gebeurtenissen voorzien, dus is het deels ook wel logisch dat deze druk begint door te wegen op de militairen.
Toch vind ik dat de militairen zeker niet te snel uit het straatbeeld moeten verdwijnen.

Laatst aangepast door valerie.w*ls : 7th April 2016 om 21:29.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.