actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th March 2016, 14:40
Priscilla.V*nEyck Priscilla.V*nEyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Weelde
Posts: 79
Vlaams Belang wil doodstraf voor terroristen

De extreemrechtse partij Vlaams Belang wil de doodstraf invoeren voor terroristen en voor wie hen helpt. Kamerlid Filip Dewinter wil ook dat de islam niet langer erkend wordt in ons land, zei hij dinsdag op een persconferentie.

Dinsdagnamiddag komt in de Kamer de commissie bijeen die zich moet buigen over maatregelen tegen het terrorisme. Een van de mogelijke maatregelen is het optrekken van de voorlopige hechtenis van 24 naar 72 uur. 'Dat zal niet veel indruk maken op de terroristen', zegt Dewinter. 'De doodstraf doet dat wel, misschien niet voor wie zichzelf opblaast, maar wel voor wie de terroristen faciliteert.'

'Bloed aan hun handen'


Dewinter wil ook de erkenning van de islam intrekken, zodat die niet langer middelen kan krijgen van de overheid. 'Het is de islam as such die gewelddadig is. De generaties politici die de immigratie van moslims jarenlang toelieten, hebben bloed aan hun handen', zei Dewinter.

Verder wil Vlaams Belang dat elke (kandidaat-)Belg die ook de nationaliteit heeft van een lidstaat van de Organisatie van de Islamitische Samenwerking (OIC) een verklaring aflegt waarin hij of zij de sharia, de islamitische wet, afzweert. Jihadstrijders zouden hun Belgische nationaliteit moeten verliezen en jihadistische symbolen moeten verboden worden.

Dewinter beseft dat de Vlaams Belang-wetsvoorstellen weinig kans maken om gestemd te raken. 'Dit heeft misschien geen meerderheid bij politici, maar wel bij de bevolking', meent hij.

Hooligans

Het Vlaams Belang-kopstuk kreeg ook vragen over de hooligans afgelopen weekend in Brussel. 'Daar hebben wij niets mee te maken. Dat is louter een provocatie van domme mensen die onze zaak niet dient.'

Bron: De Standaard, 29-03-2016

Mening:

De doodstraf voor terroristen, dit lijkt heel extreem. Maar ergens snap ik wel dat Vlaams Belang dit wil invoeren. Wat deze terroristen ons aandoen kan gewoon niet, ze moeten hier voor gestraft worden, dat is niet meer dan normaal. Dit kan misschien ook op een andere manier dan de doodstraf. Welke manier weet ik niet, maar de doodstraf klinkt misschien wel te hard in de oren voor sommige mensen. Persoonlijk klinkt het voor mij niet TE hard maar andere mensen gaan hier waarschijnlijk wel een ander gedacht over hebben.

Vlaams Belang spreekt ook over de erkenning van de islam intrekken. Dit vind ik er wel een beetje over. Het komt over dat elke moslim iets te maken zou hebben met de terroristen, wat totaal niet het geval is. Als bijvoorbeeld een christen zo een terroristische aanslag zou plegen, wil dat niet zeggen dat alle christenen schuldig zijn aan die daden. Dit geldt ook voor de moslims. Iedereen mag zijn eigen geloof hebben, en de aanslagen gaan verder dan alleen je geloof volgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th March 2016, 17:55
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 109
Vlaams Belang wil doodstraf voor terroristen

Ik ben het niet helemaal eens met de mening van Priscilla. De terroristen moeten inderdaad gestraft worden voor hun daden, maar ik begrijp niet waarom zij gestraft moeten worden met de doodstraf. Bij mij klinkt dit niet echt hard in de oren, maar mij lijkt het eerder een gemakkelijke straf. Ik ben zeker geen voorstander van de doodstraf, want ze zullen op deze manier nooit beseffen wat ze fout hebben gedaan. Mij lijkt het dus beter om deze personen levenslang op te sluiten en hun laten afzien zoals ze heel veel mensen hebben laten afzien door deze aanslagen te plegen.

Ik ben het wel helemaal eens met wat Priscilla zegt over het intrekken van de erkenning van de islam. Dit gaat inderdaad wel een beetje te ver. Zoals Filip Dewinter het zegt, lijkt het alsof alle moslims terroristen zijn. Het is niet omdat ze hetzelfde geloof hebben dat ze ook allemaal dezelfde gewelddadige gedachten hebben. Ik vind dat we niet mogen veralgemenen, want niet alle moslims zijn slecht en er zijn ook moslims die in ons land wel een kans verdienen op een beter leven, maar daarbij een beetje steun van onze overheid nodig hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.