actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th February 2014, 17:45
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Ruim 10.000 bedrijven verloren gegaan in 2013

Er zijn vorig jaar in België netto 10.589 ondernemingen verdwenen. "Een inktzwart jaar voor het ondernemerschap", concludeert het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) uit cijfers van het handelsinformatiekantoor B-information.


In 2012 waren er netto nog iets meer dan 1.000 ondernemingen gecreëerd, maar vorig jaar sloeg de balans om. Er werden wel 76.099 ondernemingen opgestart, maar daartegenover stonden 86.688 stopzettingen en faillissementen.

"In een gezonde economie neemt het aantal ondernemingen toe en ligt het aantal starters hoger dan het aantal stopgezette en failliete bedrijven", zegt het NSZ. "Vorig jaar was dat niet zo en dat heeft gevolgen voor onze economie: minder inkomsten voor de staat en minder jobs bijvoorbeeld."

De ondernemersorganisatie vraagt maatregelen. "De volgende regionale en federale regering moeten gebruik maken van de electorale rust om een aantal ingrijpende, maar noodzakelijke maatregelen door te drukken in het belang van de ondernemers en de kmo's", klinkt het.

Het NSZ pleit vooral voor lagere loonlasten, een verdere verbetering van het sociaal statuut en een grondige hervorming van het fiscaal stelsel.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/economie/aid1540156/ruim-10-000-bedrijven-verloren-gegaan-in-2013.aspx

Mening: Ik ben enorm bedroefd na het lezen van een artikel zoals dit. Mijn droom was altijd om een eigen salon op te starten, maar na het lezen van een artikel zoals dit, krijg je bang om iets op te starten. Nu mijn beste vriend heeft vorig jaar ook een zaak opgericht en die heeft de eerste maanden het zwaar gehad, maar hij heeft gevochten. Door dat vechten is hij nu verder gekomen en staat hij verder dan de eerste zware maanden. Het is niet gemakkelijk om in een periode van economische crisis een zaak op te richten of te openen. Ik vind het niet meer dan normaal dat NSZ maatregelen wil treffen. Waarvoor ze pleiten is echter niet haalbaar denk ik. De staat heeft het financieel zwaar en die loonlasten,... zijn niet zomaar hoog. Deze zijn vooral zo hoog omdat de staat dat geld broodnodig heeft. Persoonlijk denk ik wel dat er ergens een middenweg moet te vinden zijn. Door deze faillissementen krijgt de staat het nogmaals zwaar te verduren en ik denk dan ook dat er ergens een middenweg moet liggen of zijn om te kunnen samenwerken. Samenwerken in de zin om faillissementen tegen te gaan. Als we nog zo'n jaar als 2013 gaan krijgen, dan zie ik het niet rooskleurig in voor de staat. Dit zal dan niet alleen bij de staat zo zijn, maar ik denk dat dit dan naarmate te voelen zal zijn bij de eerlijke burgers onder ons.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.