actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2015, 07:10
melanie.d*llen melanie.d*llen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vorselaar
Posts: 80
Franse premier: 'Het is niet meer mogelijk zoveel asielzoekers in EU op te vangen'

Franse premier: 'Het is niet meer mogelijk zoveel asielzoekers in EU op te vangen'

De Europese Unie moet duidelijk zeggen dat het "niet meer mogelijk" is om zoveel asielzoekers op het eigen grondgebied op te vangen. Voor de Syrische oorlogsvluchtelingen moet in de buurlanden naar een oplossing worden gezocht. Dat zegt de Franse premier Manuel Valls.

"We kunnen niet nog meer vluchtelingen in Europa opvangen, dat is niet mogelijk", aldus de sociaaldemocratische premier Manuel Valls. Valls zei dit tijdens een "informele ontmoeting" met journalisten in Matignon, de officiële residentie van de premier. De Duitse krant Süddeutsche Zeitung brengt verslag uit van wat de premier tijdens die informele ontmoeting heeft gezegd.

In de nasleep van de terreuraanslagen in Parijs pleit Frankrijk voor een stevigere controle van de Europese grenzen. Parijs is daarnaast ook voorstander van een PNR-systeem (passenger name records), waarmee de passagierslijsten van internationale hogesnelheidstreinen en Europese vluchten gecontroleerd kunnen worden.

'We hebben genoeg van Europa'

"De controle van de buitengrenzen van de Europese Unie is essentieel voor de toekomst van de EU. Als we die grenzen niet controleren, zullen de mensen zeggen: 'we hebben genoeg van Europa'."

"Europa moet oplossingen vinden waardoor de migranten in de buurlanden van Syrië opgevangen kunnen worden", zegt de premier nog.

Zondag vindt in Brussel een Europees-Turkse top plaats over de vluchtelingencrisis. Er ligt een plan van de Europese Commissie op tafel waarbij Turkije 3 miljard euro krijgt voor de opvang van vluchtelingen op zijn eigen grondgebied. Momenteel wordt het grote deel van Syrische vluchtelingen al opgevangen in buurlanden van Syrië, zoals Turkije, Libanon en Jordanië.

Bron: De Knack, 25 november 2015
Mijn mening: Ik sluit mij aan bij de mening van premier Manuel Valls. Ten eerste ben ik er net als hem van overtuigd dat er al te veel vluchtelingen door Europa ontvangen zijn. In de maand september hebben maar liefst 168 000 migranten en vluchtelingen Europa bereikt. (Bron: De Redactie, 02/10/2015) Dat is zowat vijf keer meer dan diezelfde maand vorig jaar en ook meteen het grootste aantal vluchtelingen dat ooit per maand Europa bereikten. Ten tweede ben ik er ook mee akkoord dat de Europese grenzen steviger gecontroleerd moeten worden. Het invoeren van het PNR-systeem is naar mijn mening een goed idee. Op deze manier kunnen ook eventuele vluchtelingen die zich verplaatsen met het vliegtuig of de hogesnelheidstreinen onderschept worden. Toch zou goed zijn mochten de buurlanden aantrekkelijker gemaakt worden. Zo kunnen ze terecht in landen waar meer hun cultuur, godsdienst heerst en waar ze zich minder hard zullen moeten aanpasse.

Laatst aangepast door melanie.d*llen : 25th November 2015 om 07:32.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.