actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2015, 11:11
lisa.v*ndingenen lisa.v*ndingenen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 20
Man opgepakt die onderdak had gegeven aan "twee mensen die uit België kwamen"

Een van de vijf mensen die vanmorgen bij de antiterreuractie van de Franse politie is opgepakt, is een man die in zijn appartement in Saint-Denis onderdak zou hebben gegeven aan twee mensen "die uit België kwamen". BFMTV kon hem nog strikken voor een interview voor hij werd opgepakt.

"Een vriend heeft me gevraagd om twee van zijn maten enkele dagen onderdak te geven", zei de man. Daarop stelde hij een appartement in de rue du Corbillon in Saint-Denis ter beschikking.

"Ik heb hen gezegd dat ik geen matrassen had. Ze hebben me geantwoord dat dat niet erg is, dat ze enkel water nodig hebben en willen bidden. Ik heb daarna mijn vriend teruggebeld, die me vertelde dat ze uit België kwamen", zo luidt zijn uitleg. "Ik wist niet dat het terroristen waren", verklaarde de man nog voordat hij door politieagenten werd weggebracht.

Kraakpand
Volgens een kennis van de man, is het appartement "een soort van kraakpand". De twee mannen uit België zouden er volgens diezelfde bron "twee dagen geleden" zijn aangekomen.

De actie in Saint-Denis is gericht tegen de 28-jarige Belgische jihadist Abdelhamid Abaaoud, die ervan verdacht wordt de terreuraanslagen in Parijs van afgelopen vrijdag te hebben beraamd.

Eigen mening: het is goed dat mensen elkaar onderdak geven, maar langs de andere kant weet je niet meer wie je kan vertrouwen en wie niet. Het is ook goed dat verdachten meteen worden opgepakt om verdere aanslagen, ... te vermijden.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/m...wamen-bc473c43/ 18/11/2015
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.