actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2015, 16:11
Jessie.P*eters Jessie.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 25
U2 brengt eerbetoon aan slachtoffers in Parijs.

De bandleden van U2 hebben gisteravond bloemen neergelegd bij concertzaal Bataclan. Daar vielen vrijdagavond de meeste slachtoffers. In een interview zei Bono dat hij hoopte dat muziek de pijn van slachtoffers en nabestaanden kan verlichten. "Muziek is erg belangrijk. Dat hebben we zelf ook gezien na de aanslagen van 11 september."

"Onze eerste gedachten gaan naar de fans van Eagles of Death Metal", aldus de zanger aan de Ierse radiozender RTE 2FM . "Als je erover nadenkt: het merendeel van de slachtoffers zijn muziekfans. Het is de eerste keer in deze "oorlog tegen terreur" dat muziek geraakt werd. Het is echt bedroevend. Het gaat om onze mensen. Het kon jij of ik zijn tijdens een show. Het is een erg herkenbare situatie en het is vooral de koelbloedigheid bij de slachtpartij die me stoort en die ik niet uit mijn hoofd krijg."

U2 had dinsdag en woensdag al opgetreden in Parijs. Vrijdagavond waren ze op minder dan vijf kilometer van de concertzaal Bataclan aan het oefenen voor hun show van zaterdag. "Onze security sloot meteen onze zaal en bracht ons hele team in veiligheid. We keken vervolgens allemaal vol ongeloof naar de televisie."

De show die ze gisteravond moesten geven, werd geannuleerd. "Maar dat was niet onze beslissing. Al begrijp ik wel waarom het werd geannuleerd." Bono is echter vastbesloten om het concert in Parijs alsnog te laten doorgaan. "Het is aan de Franse autoriteiten en aan de stad om te beslissen wanneer we kunnen terugkeren."

"Muziek is namelijk erg belangrijk. Ik denk dan ook dat U2 een rol te spelen heeft, ik kan niet wachten om opnieuw op te treden in Parijs. Uit de berichtjes van muziekfans voel ik ook dat de daders onze agenda niet zullen bepalen. Ze zullen onze levens niet organiseren."

Bono spreekt alvast uit ervaring. "Na de aanslagen van 11 september 2001 was ons eerste concert met U2 in New York in Madison Square Guarden. Het gevoel dat in de zaal heerste, was ongelooflijk: niemand zou ons in haters veranderen en niemand zou onze levensstijl veranderen. Ik hoop dat dat ook het gevoel is dat in de zaal zal heersen als we opnieuw in Parijs optreden."

Bron: De Redactie, (15 november 2015). 'U2 brengt eerbetoon aan slachtoffers in Parijs.' Geraadpleegd op 15 november 2015, via http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...9?eid=1.2496706

Mening: De aanslag in Parijs dit weekend heeft iedereen doen schrikken, de hele wereld leeft mee met de onschuldige mensen die zijn gesneuveld door de terreur van de IS. De ramp die er is gebeurt heeft iedereen doen terugdenken aan 11 september 2001. De hele wereld probeert zijn steun uit te drukken tegenover de families en vrienden die men heeft verloren. Ik hoop dat men nu heeft doen inzien dat het dringend tijd is voor verandering. Men heeft altijd gedacht: 'het is te ver van ons bed om in te grijpen', maar het is dichterbij dan je denkt. Ik hoop dat iedereen nu actie gaat ondernemen om de IS te stoppen want voor we het weten is het te laat. We kunnen nu niet meer doen dan onze steun te geven aan de families en vrienden van de gesneuvelden. U2 heeft in 2001 zijn eerbetoon gegeven door een concert te houden ter gedacht voor alle gesneuvelden. Dit wouden ze dit weekend in Parijs weer doen om met muziek de pijn van de nabestaanden tijdelijk te verlichten. Dit concert werd dan wel geannuleerd, toch hebben de bandleden hun steun gegeven door bloemen neer te leggen bij de concertzaal Bataclan. Het is niet veel dat ze hebben gedaan maar alle steun helpt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.