actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2012, 11:36
V*ronique.Govaerts V*ronique.Govaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Pulle
Posts: 105
Obama lacht met eigen wanprestatie in debat

Obama lacht met eigen wanprestatie in debat

De Amerikaanse president Barack Obama presteerde vorige week slecht in het eerste televisiedebat met zijn Republikeinse rivaal Mitt Romney. Dat zeiden analisten en dat geeft ook Obama zelf toe. Hij maakt er zelfs grapjes over.

Obama sprak zondag een menigte van 6.000 man toe in Los Angeles, Californië. Voor hij het woord nam, hadden onder meer Jon Bon Jovi, Kate Perry, Stevie Wonder en Jennifer Hudson het publiek opgewarmd met een optreden. ‘Zij leveren dag na dag een feilloze prestatie. Ik kan niet hetzelfde zeggen’, grapte Obama, verwijzend naar zijn makke optreden in het televisiedebat.

Door de sterke beurt van Romney en de zwakke vertoning van Obama is de kloof tussen beiden in de peilingen flink geslonken.
Obama merkte op dat ook zijn verkiezing van vier jaar geleden niet over een leien dakje liep. ‘Iedereen onthoudt enkel de overwinning, en herinnert niet de fouten die onderweg gemaakt zijn’, zei hij. ‘We maken altijd fouten. Wij, ik, ... Maar het Amerikaanse volk heeft ons destijds vooruit gedreven’, klonk het.

Er werd in Californië ook een exclusief etentje gehouden, waarbij gasten, waaronder acteur George Clooney, 25.000 dollar moesten betalen om erbij te mogen zijn. Daar zei Obama dat hij harder dan ooit zal werken om herverkozen te geraken. ‘Ik geloof sterk dat ik het kan afmaken’, zo zei hij.
Met zijn passage in Californië hoopt Obama nog een laatste flinke geldinjectie te krijgen voor zijn campagne. Zaterdag raakte bekend dat de Democraten een recordbedrag van 181 miljoen dollar hadden binnengerijfd in september.

Romney was zondag in Florida. Voor een menigte van 12.000 aanhangers, zei hij dat hij er plezier in beleefde om tijdens het debat alle zwakke punten van Obama een voor een bloot te leggen. ‘Nu, dagen later, horen we natuurlijk zijn excuses’, zo zei de Republikein. ‘En in januari zien we hem voor het laatst het Witte Huis verlaten.’

Bron: destandaard.be
Maandag, 8 oktober 2012


Commentaar:

Ik ben neutraal van mening over zowel Obama als Romney maar ik vind het zeer positief dat Obama niet zomaar de strijd opgeeft door een slecht debat. Hij weet zelf dat hij er minder goed is uitgekomen maar daardoor zal hij net nog harder vechten voor de overwinning. Iedereen maakt al wel eens een fout en ik denk dat veel mensen zich daarin wel kunnen terugvinden en misschien daardoor net voorstander zijn van Obama. Hij houdt er de moed in en dat is wat telt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.