actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th April 2012, 15:32
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Exclamation Pakistan test kernraket

Het Aziatische land Pakistan heeft met succes een middellangeafstandsraket met nucleaire capaciteit getest, meldt het leger. De lancering komt er amper enkele dagen nadat rivaal India eveneens een succesvolle test had uitgevoerd met een langeafstandsraket.

De raket, die op zee werd afgeschoten, kan zowel nucleaire als conventionele kernkoppen dragen, aldus het leger. De exacte reikwijdte van de raket werd niet meegedeeld, maar volgens experts zou de 'Hatf IV Shaheen-1A' een doelwit op 2.500 ŕ 3.000 kilometer afstand kunnen bereiken.

Donderdag had India al een geslaagde test gedaan van intercontinentale raketten die kernwapens kunnen dragen. India en Pakistan hebben sinds hun onafhankelijkheid in 1947 al drie oorlogen uitgevochten.

Bron: www.demorgen.be

Mening:

Wanneer ik zo'n artikel lees krijg ik toch altijd een naar gevoel. Als je weet wat zo'n raket (lees: vliegende massamoordenaar) kan aanrichten, gaan je haren toch even recht op je armen staan.

Ik vind het op zijn minst raar dat dat allemaal zomaar kan. Het maken en het bezitten van kernwapens zou ten alle tijde moeten worden verboden. Elk wapen is natuurlijk mensonwaardig, maar als we het dan over kernraketten hebben, spreken we nog over een ander niveau.

Verder vind ik het schandalig dat kernwapens al zolang worden gebruikt om een politiek spelletje te spelen. Het ene land laat zien dat het een kernwapen heeft, dus het andere land doet hetzelfde. Dit artikel is daar een sprekend voorbeeld van. Vorige week donderdag voerde India geslaagde tests uit met hun 'bommetjes'. Dus wat zegt Pakistan: "Wij zullen ook eens laten zien wat wij in huis hebben." Het lijkt wel een spelletje tussen kleine kinderen...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th April 2012, 00:00
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
We zijn kernwapens een beetje vergeten sinds de van van het communisme (de dag voor mijn eerste verjaardag ). We vergeten soms zelfs dat ze nog wel degelijk bestaan. De mens kan zichzelf nog altijd vernietigen en ik denk dat die dreiging er altijd gaat blijven. Natuurlijk zijn naties slim genoeg om ze niet te gebruiken (al was het maar uit angst voor MAD). Het gevaarlijkste is echter dat de mensen die de speeltjes kunnen lanceren, ook maar mensen zijn en "Errare humanum est." Ik heb al veel verhalen gelezen over kleine vergissingen die bijna geleid hebben tot het afvuren van een kernwapen, best wel beangstigend.

PS: conventionele kernkoppen is een contradictio in terminis. Je hebt conventionele wapens en kernwapens. Conventionele wapens maken geen gebruik van biologische, chemische, nucleaire of radiologische processen. Nucleaire kernkoppen is dan weer een pleonasme.
__________________
"Er gaat meer boven je pet, dan er onder." - Toon Hermans
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.