actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2014, 10:39
Boris.D*iesen Boris.D*iesen is offline
Boris.D*iesen
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Turnhout
Posts: 23
489 miljard aan orders ingetrokken in Tokio door tikfoutjes

In Tokio is vandaag voor een recordbedrag van 67,8 biljoen yen (489 miljard euro) aan aandelenorders ingetrokken nadat een aantal fouten aan het licht was gekomen.
Alle orders voor aandelen in 42 fondsen werden geschrapt. De grootste order was voor bijna 2 miljard aandelen Toyota. Dat staat gelijk aan 57 procent van de aandelen van 's wereld grootste autofabrikant.

Handelaren in Tokio spraken van een zogeheten 'fat finger'-incident, waarbij een handelaar per ongeluk een te grote order inlegt door bijvoorbeeld een nul te veel in te tikken. In 2009 overkwam het een handelaar van de Zwitserse bank UBS, die voor 3 biljoen yen aandelen Capcom bestelde.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...ikfoutjes.dhtml

Mijn mening: Ik ben helemaal niet mee met het 'beurs gebeuren' over de wereld, maar ik vind het wel een beetje absurd dat als er met zulke grote sommen geld wordt gewerkt het bestaat dat er een typefoutje wordt gemaakt. Oké het kan zijn dat je een typefout maakt uiteraard, dat is menselijk, maar als je met zo'n dure en belangrijke zaken bezig bent check je dat toch wel 1 of 2 keer na? Ik vind het erg vreemd dat dit kan gebeuren, want dat zal wel weer een serieuze impact hebben op de beurs.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.