actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th February 2011, 12:25
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Talking 'This is no Tahrir-Square'

The Independent blikt vooruit op wereldrecord


In een artikel van twee bladzijden blikt The Independent in zijn zondagseditie vooruit op het wereldrecord regeringsvorming dat België donderdag naar alle waarschijnlijkheid zal verbreken.



Boven de tekst staat een foto van een oudere man in clownskleren die zijn rode neus aanraakt. Het onderschrift luidt droog: ‘Belgen zijn de politieke patstelling zo zat dat ze zich verkleden tijdens protesten'.

The Independent laat een rits prominente Belgen aan het woord. Eén ervan is Thomas Tindemans, Europees lobbyist en zoon van oud-premier Leo Tindemans. Zijn indruk? ‘De meeste Belgen zijn zoals ik: wanhopig, maar relaxed. Het zijn de anderen die wild worden van deze crisis.'

Om de Belgische crisis aan zijn Britse lezers uit te leggen, werkt The Independent een gedachte-experiment uit. ‘Beeld je een land in met tien miljoen mensen, langs de ene kant de teloorgang van de industrie in delen van Durham en Yorkshire, bestuurd door Labour, en langs de andere kant de meest welvarende delen in Berkshire en Hampshire, bestuurd door de Tories. Voeg daar nog eens twee talen aan toe en vijfhonderd verschillende soorten bier.' Wel, dat is blijkbaar België.

‘This is no Tahrir Square,' begint The Indepent zijn analyse over België. De krant wijst op de internetactie om met virtuele tenten te kamperen voor de ambtswoning van premier Yves Leterme. Maar tot een revolutie zoals in Egypte zal dat wellicht niet leiden. Want, luidt het, ‘de betogers zijn er niet op uit om de regering te laten vallen. Simpelweg omdat er geen regering is om omver te werpen'.


Blog DS, 14-02-2011
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th February 2011, 14:59
Ann Wulleman Ann Wulleman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Brecht
Posts: 76
regering

Het wordt nu echt wel tijd dat er een nieuwe regering gevormd wordt!
Het is echt niets om trots op te zijn dat we het wereldrecord gaan verbreken!

Ik vind het eigenlijk zelfs ronduit schandalig!! Iedereen moet toegevingen doen, dat weten we nu ook al wel.. Maar toch wil iedereen zijn eigen ideeën doordrijven...

Hopelijk verbreken we het wereldrecord niet met maanden!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th February 2011, 21:52
vincent.van.dyck vincent.van.dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 66
Ik denk dat het allemaal niet zo simpel in elkaar zit. Toch wil ik even zeggen dat we samen het land België vormen en dat alles begonnen met het ontstaan van die gewesten. Dat is gewoon in mijn ogen een splitsing van het land waar we niet omheen kunnen!
We moeten proberen om die gewesten gewoon samen te voegen en één land te maken. België is België en men beslist dingen die voor heel het land gelden. Dit brengt enorm veel werk mee en een aanpassingsperiode maar het land zal er in mijn ogen beter bij varen dan het als noodoplossing te splitsen. Nu kiezen we zowel Waalse als Vlaamse partijen die maar overeen moeten komen. Natuurlijk was het voorbestemd dat ooit zoiets als dit ging gebeuren, er moest toch ooit eens een periode komen waar die twee niet overeen komen?
Stel we maken de gewesten één en kiezen geen Vlaamse of Waalse regering maar gewoon een federale, Belgische regering. Die beslist over alles en iedereen en wij als het volk kiezen wie daar in komt. We stemmen op zowel Vlaamse als Waalse partijen die eventueel samengevoegd worden en kiezen zo eerlijk een Belgische regering.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.