actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2010, 09:58
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Westerlo
Posts: 70
Zweedse politie pakt racistische schutter op

In Zweden heeft de politie een man gearresteerd die verantwoordelijk zou zijn voor verschillende schietpartijen in Malmö. De dader viseerde enkel migranten.

De 38-jarige verdachte werd gisteren gearresteerd in Malmö, een stad in het zuiden van Zweden. Als het om de dader gaat, zal dat voor een zucht van opluchting zorgen in de stad. In één jaar tijd raakten acht mensen gewond en viel één dodelijk slachtoffer bij 15 onopgeloste schietpartijen.

De enige die het leven liet was een 20-jarige vrouw die echter geen migrant bleek te zijn. Ze bevond zich wel in het gezelschap van een man van vreemde afkomst. Enkele weken geleden werden twee migrantenvrouwen beschoten door de ramen van hun appartement. De politie begon toen verbanden te leggen tussen de vijftien schietpartijen en zag een racistisch motief. Malmö is een stad met een grote migrantengemeenschap.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...hutter-op.dhtml

Persoonlijke mening:
Het is een hele opluchting dat deze racistische schutter (moordenaar) is opgepakt. De dader (als hij bekent) moeten ze jaren opsluiten, die mogen ze niet meer vrijlaten. Dit voorval doet mij terugdenken aan de schutter Hans Van Themsche die ook buitenlanders viseerde.

Ik vind dat racisten de samenleving verzieken, ze denken dat iedereen met een andere huidskleur slechte bedoeningen/gewoonten heeft. Dat is een geheel verkeerd denkbeeld, er zijn slechte mensen, maar die vind je overal terug en niet alleen in die ene categorie van mensen. Er zijn veel mensen die andere gewoonten hebben, respecteer die gewoonten dan ook. Ik ken veel mensen die een andere huidskleur hebben, maar dat zijn mensen waar je huizen op kunt bouwen.

Waarom kunnen deze mensen nu gewoon is niet verdraagzaam zijn en elkaar respecteren om wie ze zijn, ongeacht de huidkleur of afkomst.
Heb je daar als persoon een andere mening over, hou deze dan voor jezelf en probeer dan toch respect te tonen voor allochtonen/migranten uit je omgeving. Wanneer we elkaar respecteren zal de samenleving al een enorme stap vooruit gaan. Maar de mens heeft zijn gedachten over andere mensen al zo vervormd dat dit zo goed als onmogelijk kan worden beschouwd. Maar we kunnen toch al de moeite doen om elkaar te respecteren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2010, 14:36
Koen.Luyten Koen.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Persoonlijke mening:
Ten eerst wil ik zeggen dat ik het volledig eens ben met de opmerkingen van Olivier. Ik zou zelfs de bijna durven pleiten voor een herinvoering van de doodstraf voor zulke gevaarlijke onmenselijke wezens. Het nadeel van het "her-invoeren" van de doodstraf is dat we niet altijd zeker zullen weten of dat de straf wel verdient was. Ik zou me als belg schamen moest mijn land iemand tot doodstraf veroordelen en achteraf blijkt het een foute beslissing te zijn.
__________________
“He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever”
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th November 2010, 15:51
Christophe Christophe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 38
Citaat:
Orgineel gepost door Koen.Luyten
Persoonlijke mening:
een herinvoering van de doodstraf voor zulke gevaarlijke onmenselijke wezens.


Ik ben helemaal tegen de doodstraf. Gewoon om het feit dat dan de dader er goedkoop van afkomt. Ik zou zeggen: laat hem maar rotten in een gevangenis in Siberië ofzo. Een extreme verwoording maar daar kom het eigenlijk op neer. Laat deze persoon zijn leven slijten tussen vier muren denkend over wat hij gedaan heeft.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th November 2010, 18:33
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Een persoon die op mensen gaat schieten omwille van hun afkomst, dat racisme deze vorm van geweld aanneemt in het jaar 2010, dat is voor mij onbegrijpelijk. Dit is een vorm van zinloos geweld, iets dat wel meer voorkomt de laatste jaren, zelfs in België. Als de opgepakte persoon de dader is, moet hij hier inderdaad voor boeten. Een gepaste straf bestaat hier niet voor, denk ik. Het invoeren van de doodstraf lijkt mij geen goede zaak, maar hem levenslang gevangen houden, op kosten van de belastingbetaler, is ook geen goede zaak. Eigenlijk zou men moeten kunnen uitzoeken wat aan de basis ligt van de persoon met dit gestoord karakter, spijtig is dit voor al zijn slachtoffers te laat.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 7th December 2010, 00:40
wim.thiry's Avatar
wim.thiry wim.thiry is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 38
Ik praat niet goed wat deze man gedaan heeft, maar een beetje kennis van de omstandigheden is op z'n minst wel nodig om alles wat een extra perspectief te geven.

Malmo is een stad met een schandalig hoog aantal allochtone inwoners. Het is een van de grootste steden van Zweden waar slechts 30% van de inwoners Zweeds is. Maw, is het een uitvalsbasis voor migranten allerhande, in Zweden. Daarbij is Malmo, niet toevallig, ook een van de steden in Zweden waar verkrachtingen en andere zware delicten door allochtonen veruit het hoogst ligt. Het gaat zelfs zo ver dat Zweedse blondines aangeraden wordt om de haren donker te verven en voor het donker binnen te zijn, om verkrachters zo weinig mogelijk te lokken of de kans te geven. Malmo is al een pak meer verziekt geweest door deze feiten dan door enkel deze man.

Hans Van Temse (spelling?) is compleet niet te vergelijken met deze dader, vind ik. Van Temse vertoonde veruit meer tijdelijke psychose patronen, terwijl het hier duidelijk gaat om een langdurig ideologisch patroon.

Hoe dan ook verdient deze schutter wel een danige straf, wel niet te vergeten dat een mens 9 van de 10 een product van zijn omgeving is vooraleer te oppervlakkige argumenten aan te snijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.