actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2016, 13:47
Celien.G*ns Celien.G*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vosselaar
Posts: 48
40% Van Cafés Heeft 'wifi-misbruikers'

Vier op de tien horecazaken hebben last van klanten die urenlang surfen via de gratis wifi die wordt aangeboden, maar ondertussen amper iets eten of drinken. Dat zegt het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ), op basis van een enquête bij 468 horecazaken. Het NSZ ziet een oplossing in de 'pay per minute'- formule, waarbij cafés hun klanten laten betalen voor de tijd die ze er doorbrengen, en niet voor hun consumpties.

Ruim acht op de tien horecazaken in ons land bieden gratis wifi aan. Iets meer dan veertig procent daarvaan kampt naar eigen zeggen met 'wifi-misbruikers'. Het gaat dan om klanten die urenlang gratis gebruikmaken van de wifi, en ondertussen amper iets consumeren. Problematisch voor horecazaken, omdat een tafel zo soms urenlang bezet blijft, terwijl er anders misschien klanten zouden zitten die wél meer eten en drinken.

Gerrit Budts, woordvoerder bij Horeca Vlaanderen, nuanceert de resultaten. "Ik spreek me niet uit over de cijfers van het NSZ, maar ik denk wel dat de gevolgen voor horecazaken wat overdreven worden", klinkt het. Volgens Budts gebeurt het wel dat mensen komen werken in een café en daarbij lang op het internet surfen zonder veel te consumeren. "Maar voor de meeste horecazaken is dat geen probleem: uitbaters kunnen zelf op een vriendelijke manier aangeven dat er misschien nog iets geconsumeerd moet worden, en dat doen ze ook."

Pay per minute
Het NSZ ziet een goed alternatief in de 'pay per minute'-cafés, die in het Verenigd Koninkrijk al erg populair zijn. "Zeker voor koffiebars, waar veel mensen naartoe komen om te werken, kan dat een interessante formule zijn", zegt het NSZ.

"Die formule bestaat inderdaad. Maar het is niet aan het NSZ om te zeggen hoe een ondernemer problemen moet oplossen. Elke ondernemer moet zelf bepalen hoe hij met die problematiek -als die er al is- omgaat", aldus Budts.


Datum: 15/12/2016
Bron: http://nieuws.vtm.be/binnenland/218...ifi-misbruikers
Mening:
Ik kan mij goed voorstellen dat voor bepaalde horecazaken dit echt niet kan. Er gaat dan waarschijnlijk een groot omzetverlies zijn en daar de vaste kosten in België voor een horecazaak al niet laag zijn kan dit dus echt niet en vind ik dat de klant hierop gewezen mag worden. Daarentegen in Amerika is dit dagelijkse kost, maar er zullen waarschijnlijk veel pay cafés zijn. In de grootsteden vindt ik dit een goed initiatief, maar gericht naar de horecazaken waar je rustig wil genieten vind ik dat er geen druk mag staan. Zeker indien de klant iets gegeten heeft, heeft hij/ zij het recht om rustig te blijven zitten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.