actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th September 2017, 11:17
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 69
Bianca Debaets dient klacht in tegen Noorse datingsite "Rich Meet beautiful"

Brussels staatssecretaris voor Gelijke Kansen Bianca Debaets dient bij het parket een klacht in tegen de Noorse datingsite "Rich Meet Beautiful". Er is de laatste dagen heel wat te doen rond die Noorse datingwebsite, die jonge studentes wil koppelen aan rijke, oudere mannen.

Debaets is "gechoqueerd" door de campagne. Ze dient niet alleen een klacht in, maar vraagt ook aan de Brusselse burgemeesters om de campagne op hun grondgebied te verbieden.

De campagne van 'Rich Meet Beautiful' doet het nodige stof opwaaien. Tegen de campagne, die zich richt op studenten tussen 18 en 26 jaar, werd al een klacht ingediend bij de Jury voor Ethische Praktijken die de klacht volgende week dinsdag zal behandelen. Enkele ministers van de regering van de Franse gemeenschap kondigden ook al aan klacht in te dienen. Ook studentenstad Leuven gaat er alles aan doen om dat soort van reclames tegen te houden.

Campagne kan niet door de beugel

"Het bedrijf achter deze agressieve en verachtelijke campagne is ongetwijfeld actief in het domein van de prostitutie van jonge studentes", aldus Debaets."Voor mij gaat het om de uitbuiting van kwetsbare meisjes die het soms niet breed hebben en die worden aangetrokken met de belofte van overvloedige geschenken en financiële vergoedingen als ze zich ter beschikking stellen van oudere zakenmannen." Bovendien zijn de beelden die gebruikt worden in de campagne volgens Debaets ronduit "seksistisch en vernederend" voor vrouwen.

Bron: De redactie
Link: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/0...site--rich-mee/
Datum: 26/09/2017

Mening:
Ik vind het afgrijselijk dat bepaalde mensen zich bezighouden met datingsites op te richten om jonge meisjes te koppelen aan oude mannen. Ik begrijp volkomen de klacht die mevrouw Debaets indient tegen deze Noorse organisatie omdat ik vrees dat meisjes die het thuis niet zo breed hebben, een makkelijke doelwit zijn. De meisjes worden hier gezien als een soort van lustobject om oudere mannen (die veel geld hebben) te amuseren. Men kan wel zeggen dat deze meisjes meerderjarig zijn, maar als er veel geld mee gemoeid is, zijn ze makkelijk om te kopen. Ik hoop dat deze website snel geblokkeerd zal worden en dat studentenverenigingen en andere organisaties zich laten gelden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.