actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th April 2015, 11:14
E*elyne.Van.Rompaey E*elyne.Van.Rompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Emblem
Posts: 80
"Opwarmen papfles aanrekenen mag, indien vooraf vermeld"

Horeca-uitbaters mogen een bedrag aanrekenen voor extra dienstverlening, indien de klant op voorhand weet dat dit hem of haar extra geld zal kosten. Gangbaar is dit evenwel niet. Dat laat Horeca Vlaanderen weten als reactie een bericht op sociale media van een vrouw die een toeslag moet betalen om haar flesje babyvoeding op te warmen.
"Het mag, als ergens vermeld staat dat die dienstverlening extra geld zal kosten of als dit mondeling aan de klant meegedeeld wordt", zegt Gerrit Budts van Horeca Vlaanderen. "Maar dit is verre van gangbaar. Bij nagenoeg alle horecazaken zal dit standaard in de dienstverlening inbegrepen zijn."

Het aanrekenen van een toiletbezoek komt vaker voor, maar dit heeft volgens Budts tot doel om te vermijden dat mensen die niets consumeren toch gebruikmaken van de faciliteiten. De extra kost van het toiletbezoek staat dan ook steeds duidelijk vermeld.

Wanneer een klant zo'n extra bedrag op de rekening betwist, raadt Horeca Vlaanderen aan om in overleg te gaan met de horeca-uitbater.

Bron: De Redactie, maandag 13 april 2015
URL: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2303199

Mening:
Ik vind het ergens drastisch dat ze een extra kost aanrekenen voor het opwarmen van babyvoeding. Ik wist zelfs niet dat ze dit deden tot ik het artikel las. Het is niet altijd evident om met een baby op restaurant te gaan of simpelweg iets te eten in een brasserie wanneer het gezin een uitstap maakt. Men verbruikt weliswaar elektriciteit, maar ik denk niet dat dit de extra kost waard is. Hoeveel keer per dag wordt dit gevraagd? Ik vind het wel logisch dat men dit op voorhand moet melden. De klant heeft het recht om te weten waarom er een extra kost wordt aangerekend. Dat men moet betalen om naar het toilet te gaan, daar kan ik nog inkomen. Zeker in drukke steden zoals aan de kust.

Laatst aangepast door E*elyne.Van.Rompaey : 13th April 2015 om 11:19.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th April 2015, 14:43
Jorn.S*oops Jorn.S*oops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Reactie

Ik deel de mening van E*elyne. Zelf wist ik ook niet dat dergelijke wetgeving bestond tot ik dit artikel via sociale media zag verschijnen. Voor mij betekend dit genoeg om al niet naar zo'n taverne te gaan. Als je het artikel via de website leest kan je een foto zien van de rekening. De kostprijs is zeker niet goedkoop. Ik dacht dat dit juist met een reden was. Als je bijvoorbeeld op restaurant gaat betaal je ook veel meer dan de waarde van het product, maar de service, de keuken en dergelijke moet ook betaald worden. Ik denk dat de taverne in dit geval de elektriciteit al wel heeft terugverdiend. Volgens mij is dit vooral het probleem. Als de prijzen voor onze normen goedkoop zouden zijn, dan denk ik niet dat er zo'n probleem van gemaakt wordt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th April 2015, 18:17
N*ra.Rabah N*ra.Rabah is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: v
Posts: 81
Ik heb dit nieuws gehoord via de radio en het bedrag was € 0,50. Als er klanten zijn die vragen of het flesje mag opgewarmd worden, vind ik het net zoals E*elyne niet meer dan logisch dat dit op voorhand gemeld moet worden. Stel nu dat het een groot bedrag is maar er werd op voorhand niets gemeld, wat dan? Ik zou de kostprijs eventjes op voorhand melden, uit vriendelijkheid en om een lastige situatie te voorkomen. Als er nu enorm veel gezinnen langskomen en er wordt om de x-aantal minuten gevraagd om een flesje op te warmen, dan zou ik het misschien nog begrijpen. In Lunch Garden bijvoorbeeld (ik weet niet of het in elke Lunch Garden zo is) staat er bijvoorbeeld een microgolfoven waar klanten zelf hun voedsel kunnen opwarmen, wanneer ze maar willen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.